کد خبر: 1024890
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
طرح مشترک امنیت سلامت محور پلیس که از مدتی قبل مقدمات اجرای آن در حال انجام بود، سرانجام روز گذشته با حضور دستگاه‌های مختلف عملیاتی شد. آنگونه که تأکید شده هدف از اجرای طرح ارتقای سلامت افراد جامعه با رویکرد‌های پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا است، به طوری که در فاز عملیاتی طرح استفاده از ماسک از در منازل اجباری است و به جز خودرو‌های تک سرنشین بقیه ملزم به رعایت هستند و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی فرمانده پلیس پایتخت به خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از ۳۶۲‌هزار تذکر لسانی و جریمه بیش از شش‌هزار خودرو به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی درپایتخت انجام شده‌است.

وی ادامه داد: پلیس با تمام توان و در سطح تمامی رده‌ها و یگان‌ها اعم از راهور پلیس پیشگیری، پلیس امنیت و پلیس اماکن در اجرای طرح امنیت سلامت محور که از چند روز پیش در پایتخت آغاز شده مشارکت خواهند داشت و حتی ظرفیت ۵۰‌گشت امنیت اخلاقی را نیز در خدمت سلامت و اجرای این طرح در آوردیم.

سردار رحیمی گفت: ۱۵۰‌گشت مشترک شکل گرفته وظیفه گشت زنی در سطح شهر و بازدید و نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صنوف را برعهده خواهند داشت که در این گشت‌ها علاوه بر پلیس تیم‌هایی از تعزیرات، صنوف و دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند و با تمام توان بر رعایت پروتکل‌ها نظارت خواهیم کرد.

رئیس پلیس تهران گفت: آنگونه که در طرح قبلی اعلام شد بحث تذکر لسانی به افراد فاقد ماسک و کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، آغاز شده بود که در این مدت ۳۶۲‌هزار و ۳۹۲‌مورد تذکر لسانی به افراد فاقد ماسک و کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند، داده شده است و در حوزه اصناف هم ۱۳۹‌واحد متخلف پلمب شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک از مقابل در منازل گفت: تمامی خودرو‌هایی که بیشتر از یک نفر در آن حضور داشته باشند باید تمام سرنشینان ماسک بزنند. در همین راستا نیز ۶هزارو ۲۲ مورد اعمال قانون خودرو به دلیل عدم استفاده سرنشینان از ماسک داشتیم.

درخواست شهروندان برای برخورد قاطع با افراد فاقد ماسک

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران هم در حاشیه طرح با بیان اینکه از روز‌های آغازین ویروس کرونا در کشور نیروی انتظامی در کنار کادر درمان حضور یافت، اظهار داشت: راهبرد ما اقدامات هوشمندانه و تلفیق با اقدامات ایجابی و سلبی است؛ امروز پس از تذکر لسانی و اقناعی نیازمند اقدامات سلبی هستیم. در تهران با توجه به حجم جمعیت و اصنافی که فعالیت می‌کنند، باید شیوه نامه‌های بهداشتی دقیق اجرا شود، امروز ۴۸۰‌هزار واحد صنفی در سامانه بهداشتی ثبت شده‌است که نشان دهنده حجم کار در تهران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار