کد خبر: 1024877
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
خط تولید خودرو‌های کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور رونمایی شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: خط تولید خودرو‌های کشنده سنگین ۸ در ۴ با تناژ ۱۰۰ تن و جرثقیل تلسکوپی ۵۵ تن با طول تلسکوپ ۴۲ متر با حضور معاون علمی و فناوری در کاشان رونمایی شد.

رضا ریاضی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید سالانه ۲۰ دستگاه خودرو‌های کشنده سنگین ۸ در ۴ با تناژ ۱۰۰ تن و جرثقیل تلسکوپی ۵۵ تن با طول تلسکوپ ۴۲ متر با استفاده از تسهیلات ۵ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: در یک بازه زمانی چهار ساله طراحی و ساخت خودرو‌های کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی آغاز شده‌است که روز گذشته به صورت رسمی بهره‌برداری شد. در راستای بومی‌سازی این ماشین‌آلات بالغ بر ۳ هزار قطعه نیز داخلی‌سازی شده‌است.

ریاضی هدف از ساخت این تجهیزات را طراحی و ساخت بومی این ماشین‌آلات برای نوسازی ناوگان کشور عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۳۰ سال است که این تجهیزات وارد نشده‌است و بازار بکری برای ساخت کشنده‌های سنگین و جرثقیل تجهیزات جابه‌جایی بار در کشور وجود دارد. می‌توانیم با تولید دستگاه‌های جدید، ناوگان فرسوده کشور را نوسازی و جایگزین کنیم.

وی در مورد چشم‌انداز برنامه‌های این شرکت نیز گفت: در حال حاضر برای ساخت ۲۰ دستگاه با وزارت صمت قرارداد فروش منعقد شده‌است و بعد از دو سال خط تولید ریچ استاکر و کامیون‌های معدنی را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد؛ مطابق برنامه‌ریزی، این ماشین‌آلات هم در سال‌آینده رونمایی و تولید خواهند شد.

مدیرعامل شرکت به بازار هدف این محصولات اشاره و تصریح کرد: صنایع مختلفی، چون پل‌سازی، تأسیسات بندری، سدسازی، معادن، ساختمان‌سازی و قرارگاه خاتم الانبیاء بازار هدف محصولات ما هستند که می‌توانیم با انواع محصولات تولیدی، نیاز آن‌ها را به واردات این ماشین‌آلات مرتفع سازیم. در حال حاضر مطابق با پیش‌بینی ما کشور به ۴ هزار دستگاه کشنده‌های سنگین و جرثقیل‌های تلسکوپی نیاز دارد که در صورت تأمین سرمایه مورد نیاز می‌توانیم با حداکثر توان این میزان را تولید و نیاز کشور را تأمین کنیم.

ریاضی خاطر نشان کرد: از طریق صندوق توسعه فناوری ایرانیان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را دریافت کردیم و بعد از رونمایی در نظر داریم برای مشتریان محصولات خود از خدمات لیزینگ صندوق نوآوری نیز استفاده کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار