کد خبر: 1024870
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به تصمیم فراکسیون درباره منتفی شدن استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس، گفت: در شرایط حساس جنگ اقتصادی قرار داریم و استیضاح رئیس دولت در این شرایط پاسخگوی مشکلات اقتصادی نیست، بنابراین در این شرایط استیضاح رئیس‌جمهور مورد نظر فراکسیون نیست. وی همچنین گفت که طرح تأمین کالا‌های اساسی در نشست فردای صحن علنی بررسی می‌شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خانه‌ملت، در توضیح نشست دیروز عصر فراکسیون انقلاب اسلامی، گفت: جلسه مجمع عمومی فراکسیون با حضور ۱۳۰ نماینده تشکیل شد. طبق روال جلسات مجمع، پنج نفر از نمایندگان نطق پیش از دستور داشتند. نمایندگان در این نطق‌ها درباره اقداماتی که می‌تواند فراکسیون را فعال‌تر کند و نقش فراکسیون به عنوان مکمل صحن علنی مجلس را بیان کردند. نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: از این رو نمایندگان پیشنهاد دادند موضوعاتی که قرار است در مجلس پیش ببریم، ابتدا در شورای مرکزی و مجمع عمومی فراکسیون مطرح شود تا به شکل کامل‌تری در صحن علنی مجلس نتیجه حاصل گردد.

وی با اشاره به موضوع مشکلات اقتصادی مطرح شده از سوی نمایندگان در این نشست، اظهار کرد: بنابر اظهارات نمایندگان در نطق پیش از دستور تأکید شد که ما برای حل این مشکلات اقتصادی باید چاره‌جویی کنیم. مجلس بعد از پنج ماه اگر نتواند چاره‌اندیشی برای مشکلات اقتصادی به ویژه مسائل معیشتی و کاهش قدرت خرید مردم انجام دهد، اثرگذار نخواهد بود.

میرتاج الدینی در ادامه یادآور شد: دکتر قالیباف رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در این نشست تأکید کرد که ابزار نظارتی مجلس استیضاح و سؤال است و اعضا باید با هماهنگی فراکسیون عمل کنند تا کار تشکیلاتی پیش رود و از کار‌های انفرادی در مجلس جلوگیری شود. ما در شرایط حساس جنگ اقتصادی قرار داریم و استیضاح رئیس دولت در این شرایط پاسخگوی مشکلات اقتصادی نیست بلکه با برنامه‌ریزی و ارائه راهکار‌های عملیاتی باید به مقابله با مشکلات معیشتی و اقتصادی بپردازیم بنابراین در این شرایط استیضاح رئیس‌جمهور مورد نظر فراکسیون نیست زیرا به حل مشکلات جامعه کمک نمی‌کند.

وی افزود: مسیر حل مشکلات را با هزینه ایجاد کردن در بخش دیگر نمی‌توانیم دنبال کنیم بلکه با راهکار‌های عملیاتی باید مسائل را حل کنیم و موضوعات را پیش ببریم.

در ارتباط با سؤال و استیضاح از وزرا نیز عنوان شد که سؤال از وزرا روند عادی خود را طی کند و اگر استیضاحی از وزرا مورد نظر نمایندگان قرار گرفت در شورای مرکزی فراکسیون مطرح و بررسی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار