کد خبر: 1024761
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
شنیده شده که صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از بزرگترین عرضه‌های سهام در بورس طی سال ۱۳۹۹ را در دست اجرا دارد.
چندی پیش افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مربوط به دوره منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹ شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا اعلام کرده بود که این شرکت فرایند ورود به بورس را آغاز نموده است.

شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا درصدد است تا برنامه افزایش سرمایه قابل توجهی را پیش از ورود به بورس رقم بزند و سرمایه خود را به ۵۰، ۰۰۰ میلیارد ریال برساند. همچنین این شرکت فرایند ورود به بورس را آغاز نموده و در حال تهیه مستندات لازم جهت ارائه به هیات پذیرش سازمان بورس می‌باشد.

علیرغم آنکه سود خالص شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ این شرکت بالغ بر ۸، ۰۰۰ میلیارد ریال را نشان می‌دهد لیکن پس از مطالعه صورت‌های مالی شش ماهه تلفیقی این شرکت، می‌توان ابعاد آنرا شفاف‌تر بررسی کرد.

لازم به ذکر است سرعت اصلاح ساختار بخش افتصادی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با سرعت در حال انجام است و می‌توان انتظار داشت ورود آتیه صبا به بورس یکی از عرضه‌های بزرگ سال ۱۳۹۹ باشد و این شرکت بعنوان یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری کشور در بازار سرمایه نقش آفرینی خواهد نمود. ذکر این نکته ضروری است که این صرفاً ورود یک شرکت سرمایه گذاری به بورس نیست، بلکه ورود شرکتی است که در گذشته چندان شفاف نبوده و همواره دچار حاشیه‌هایی بوده و به همین دلیل، این موضوع دوچندان قابل توجه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار