کد خبر: 1024735
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کووید ۱۹ دست‌بردار نیست
شیوع کووید ۱۹ نه‌تن‌ها در کشور فروکش نکرده، بلکه هر روز افراد زیادی را آلوده می‌کند و در این میان بسیاری از اهالی ورزش نیز به‌رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از کرونا در امان نمانده‌اند. گذراندن دوران نقاهت در منزل تا منفی شدن تست کرونا تنها راه بازگشت ورزشکاران به میدان ورزش است.
اشرف رامين
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حمید سوریان یکی از شناخته شده‌ترین کشتی‌گیرانی است که کرونا گرفته است. نایب‌رئیس فدراسیون کشتی دو هفته پیش پس از داشتن علائم کرونا، تست داد و با مثبت شدن تستش به قرنطینه خانگی رفت. با شدیدتر شدن علائم او، سوریان در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری شد و خوشبختانه با بهبود وضعیت جسمانی‌اش قهرمان کشتی جهان عصر یک‌شنبه از بیمارستان مرخص شد. البته هنوز تست کرونای آقای نایب‌رئیس منفی نشده و او کماکان باید در منزل قرنطینه شود. سوریان در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا از وضعیت خود گفت: «تست من همچنان مثبت است و باید در منزل قرنطینه شوم. از مردم می‌خواهم برایم دعا کنند. همچنین از آن‌ها تقاضا دارم کرونا را بسیار جدی بگیرند و دستورالعمل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کنند.»

کاپیتان تیم ملی بسکتبال هم خوشبختانه کرونا را شکست داده است. در روز‌های آخر مهرماه خبر ابتلای صمد نیکخواه‌بهرامی به کرونا تأیید شد. ملی‌پوش تیم مهرام با توجه به خفیف بودن بیماری‌اش قرنطینه خانگی را سپری کرد و حالا با منفی شدن تستش تمرینات را از سر گرفته است. کاپیتان تیم ملی که نمی‌داند چطور به این ویروس آلوده شده در گفتگو با مهر اظهار داشت: «اینکه کجا و چطور به کرونا مبتلا شدم را نمی‌دانم، اما بعد از مواجهه با برخی علائم تست دادم و به محض اینکه نتیجه مثبت آن را گرفتم، خود را در منزل قرنطینه کردم.» نیکخواه با اشاره به پشت سر گذاشتن قرنطینه ۱۰ روزه گفت: «به خاطر کرونا شرایط جسمانی‌ام نرمال نبود، اما خیلی هم وضعیت وخیم و بدی نداشتم، به همین دلیل در مجموع دوره کرونا و قرنطینه برایم سخت و فشرده نگذشت. طی این مدت خود را با دیدن فیلم، خواندن کتاب و مطالعه سرگرم کردم. در مجموع دوره خیلی وحشتناک و طاقت‌فرسایی نداشتم.» در پیش بودن فصل جدید لیگ برتر و بازی‌های تیم ملی در کاپ‌آسیا باعث شده نیکخواه به سرعت تمریناتش را از سر بگیرد: «از سه‌شنبه هفته گذشته و پس از اطمینان از نتیجه منفی آزمایش دوباره تمریناتم را از سر گرفتم. یک هفته است که مجدداً با دیگر هم‌تیمی‌هایم در مهرام تمرین می‌کنم. به لحاظ بدنی و آمادگی افت زیادی نداشته‌ام، اما به هر حال به خاطر ابتلا به کرونا و دوری ۱۰ روزه از تمرین تا حدی افت داشته‌ام. با شرایط تمرینی که در تیم باشگاهی‌ام دارم خیلی زود این مسئله مرتفع خواهد شد و می‌توانم به دوره قبل از کرونا بازگردم.»

از بین اهالی ورزش فعلاً فقط سرمربی تیم ملی فوتسال است که شرایط خوبی ندارد. تیم ملی فوتسال ماه گذشته سفری به ازبکستان داشت و چند بازی هم در این کشور انجام داد. با اینکه ملی‌پوشان دو بار قبل از سفر و دو بار هم در ازبکستان تست داده بودند، اما بلافاصله پس از بازگشت به کشور محمد ناظم‌الشریعه و دو دستیار خارجی‌اش به کرونا مبتلا شدند. سرمربی تیم ملی که در مصاحبه اخیرش از پشت سر گذاشتن بدن‌درد شدید گفته بود، بعد از گذشت بیش از دو هفته از بیماری‌اش هنوز نتوانسته بر این بیماری غلبه کند. گفته می‌شود او همچنان در منزلش در شیراز قرنطینه و تحت درمان است.

بلاتکلیفی رشته‌ها و ورزشکاران از آغاز مجدد مسابقات و تمرینات همچنان ادامه دارد. برگزاری بسیاری از لیگ‌ها از جمله والیبال و فوتبال به تعویق افتاده و رزمی‌کاران هم هنوز منتظر اجازه مسئولان هستند. کاراته از جمله این رشته‌هاست؛ سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته در گفتگو با ایرنا در خصوص زمان شروع لیگ و تمرینات تیم ملی اظهار داشت: «برنامه‌ریزی کرده بودیم تا اردو‌های تیم ملی از اواخر مهرماه یا اواسط آبان‌ماه آغاز شود که اکنون وضعیت ویروس کرونا پیچیده شده است. بر این اساس صحبت‌های لازم را با ستاد مقابله با کرونا در ورزش انجام داده‌ایم و هر زمان اجازه صادر شود، تمرینات را آغاز می‌کنیم. شرایط کرونا پیچیده است و با اینکه پرتکل‌ها با سختگیری انجام می‌شود، باز هم برخی مبتلا می‌شوند. معتقدم هرچه تجمع کمتر باشد، وضعیت بهتر خواهد بود. اکنون پیش‌ثبت‌نام‌ها را انجام می‌دهیم و با بهبود شرایط، قطعاً لیگ برگزار خواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار