کد خبر: 1024691
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
هلدینگ صنایع عمومی و بانک رفاه کارگران در راستای تسریع در اجرای پروژه های این هلدینگ تفاهم‌نامه همکاری در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری امضا کردند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی هلدینگ صنایع عمومی، این تفاهم‌نامه توسط «کوروش هاشمی گل سفیدی» مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و «اسماعیل لله گانی» مدیرعامل بانک رفاه کارگران امضا شد.
در این تفاهم نامه، سرمایه‌گذاری و تامین مالی از طریق ارائه تسهیلات بانکی، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه درگردش در اجرای پروژه‌های توسعه ای دامپروری و زنجیره تامین مرتبط با ماموریت‌های هلدینگ صنایع عمومی تامین با تاکید بر اولویت بندی توسعه و ایجاد زنجیره تامین مورد نیاز کشور در دستور کار قرار گرفته است.
این اتفاق بزرگ، نقطه عطفی در راستای تسریع پیشرفت پروژه ها و ایجاد زنجیره تامین به شمار می‌رود و علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای بازنشستگان، مستمری بگیران و کارگران به عنوان سهماداران اصلی سازمان تامین اجتماعی ، به تحقق شعار رونق تولید و حمایت از صنایع تولیدی و استراتژیک کشور منجر می شود.
براساس این گزارش سرمایه‌گذاری‌ها و تامین مالی در راستای چشم انداز تدوین شده زنجیره ارزش هلدینگ؛ کشت و زراعت(در حوزه تامین نهاده های دامی)، صنعت دامداری(تولید شیر به عنوان یک محصول استراتژیک) و تولید لوازم خانگی می باشد.
کوروش هاشمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مجموعه لوازم خانگی پارس و کارخانجات پارس الکتریک از شرکت‌های تابعه این هلدینگ گفت: با مشارکت بانک رفاه و سرمایه‌گذارهای خارجی می توان ظرفیت تولید محصولات را افزایش داد.
مدیرعامل صنایع عمومی با بیان اینکه اهميت صنعت كشاورزي و دامپروری به عنوان یک صنعت استراتژیک بر کسی پوشيده نيست افزود: يقين دارم گسترش، شكل گيري و توسعه صنعت كشاورزي و دامپروری مي‌تواند ایران را به يكي از قطب‌هاي توليد و كشت در منطقه تبدیل کند.
وی با بیان این نکته که حمایت از تولید باید یک کار همیشگی باشد، اضافه کرد: این حمایت نیز با تامین نقدینگی واحدهای تولیدی امکان پذیر است و بانک ها و سرمایه‌گذاران به عنوان شرکای تجاری در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کنند.
هاشمی گل سفیدی، با قدردانی از بانک رفاه کارگران بابت انعقاد تفاهم‌نامه، اظهارامیدواری کرد که خیر و برکت این کار به تمام مردم ایران و دست اندرکاران عرصه تولید در کشور برسد.
مدیرعامل صنایع عمومی، حمایت از صنایع تولیدی کشور را باعث ایجاد اشتغال و برقراری امنیت اجتماعی دانست و افزود: این لبیکی به فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از جهش و رونق تولید در کشور است.
هاشمی گل سفیدی اظهار امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه، مقدمه ای برای جهش بیشتر و افزایش تولید محصولات در داخل کشور باشد.
کوروش نجفی پاشاکی قائم مقام مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی نیز با تاکید بر اولویت بندی در خصوص زمینه های همکاری گفت: اولویت اول برای ما تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی به جهت کم بودن سود تسهیلات و کاهش هزینه ها می‌باشد
وی اختصاص تسهیلات حداقلی برای هر پروژه و تامین سرمایه در گردش کارخانجات توسط بانک رفاه را اولویت های دوم و سوم برشمرد و افزود : به عنوان اولویت چهارم می توان به جذب سرمایه‌گذار و شرکای تجاری داخلی یا خارجی اشاره کرد و از پتانسیل های هر دو طرف استفاده بیشینه داشت.
اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه نیز با بیان اینکه امروز برای بانک رفاه روز مهمی است افزود : با توجه به پتانسیل و ظرفیت های این هلدینگ می توانیم علاوه بر سرمایه‌گذاری توسط منابع بانکی در جهت جذب سرمایه‌های خارجی هم اقدامات مهمی انجام دهیم.
مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به اولویت بندی های مطرح شده گفت: در خصوص استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مشکلی از سمت بانک رفاه وجود نداشته و به عنوان یک بانک عامل می توانیم این تسهیلات را در اختیار هلدینگ قرار دهیم.
وی با بیان اینکه رویکرد بانک رفاه در حمایت از شرکت ها و پروژه ها همیشه مثبت بوده افزود : بانک رفاه با محدودیت هایی براساس قوانین بانک مرکزی برای نسبت‌های سرمایه‌گذاری مواجه است برای همین می توان از طریق صندوق پروژه این سرمایه‌گذاری ها و حمایت‌ها را انجام داد.
لله گانی با مطرح کردن پیشنهاد انتشار اوراق مشارکت افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تورمی کشور، انتشار اوراق و جذب سرمایه از این طریق توجیه اقتصادی دارد.
مدیرعامل بانک رفاه با تاکید بر لزوم توجه اولویت بندی ها گفت: با ترکیب تمام روش های مطرح شده در خصوص تامین منابع می توان به نتایج خوبی در این خصوص دست یافت و منابع مورد نیاز جهت توسعه پروژه ها را با بهترین شرایط ممکن تامین کرد
گفتنی است در ابتدای جلسه محمدحسین نعمت اللهی معاون مالی و پشتیبانی هلدینگ صنایع عمومی تامین به ارائه گزارش عملکرد هلدینگ و شرکت‌های تابعه در سال مالی 98 پرداخت که در این راستا رشد 213 درصد سود خالص هلدینگ، مورد توجه اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و هیئت همراه قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار