کد خبر: 1024671
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
بر اساس نتایج یک نظرسنجی در هجده کشور عربی زبان جهان، حدود دو سوم از شرکت‌کنندگان با مواضع آمریکا علیه ایران مخالف هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت مردم کشور‌های جهان عرب با مواضع تحریمی و تهدیدات آمریکا علیه ایران موافق نیستند.

بر اساس نظرسنجی مشترک پایگاه خبری «عرب نیوز» و مؤسسه نظرسنجی «یوگاو»، ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان از ۱۸ کشور عربی، معتقدند رسیدن «جو بایدن» به مقام ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات هفته آینده، به سود منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) خواهد بود.

از سوی دیگر تنها ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان ادامه سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در منطقه را مثبت دانستند و حدود ۴۸ درصد نیز معتقد بودند پیروزی هیچ کدام از این دو نامزد انتخابات آمریکا به نفع غرب آسیا (خاورمیانه) نخواهد بود.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد، ۸۹ درصد از مردم عرب زبان در جهان، از آفریقا تا خلیج فارس، با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی مخالف هستند.

به‌طور کلی فقط ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با ادامه تحریم‌ها علیه ایران و موضع تهدید‌آمیز آمریکا علیه ایران موافق بودند. شمار مشابهی از این شرکت‌کنندگان حامی توافق هسته‌ای سخت‌گیرانه‌تری با ایران بودند و ۳۴ درصد نیز با احیای برجام مخالف بودند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، به طور میانگین تنها یک پنجم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که ساکن کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند معتقدند که خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران امنیت در منطقه را افزایش داده است. در این بین بیشترین حمایت از خروج آمریکا از برجام، در میان شرکت‌کنندگان در عربستان سعودی با میزان تقریبی ۲۶ درصد مشاهده شد.

علاوه بر این، درخصوص ترور سردار قاسم سلیمانی، ۷۱ درصد از یمنی‌ها (به احتمال زیاد بخش شمالی یمن و حامیان دولت مستعفی) و ۶۸ درصد از ساکنان عربستان سعودی این اقدام را مثبت دانستند و از سوی دیگر ۵۹ درصد از لبنانی‌ها و ۶۲ درصد از مردم قطر، این ترور را اقدامی منفی توصیف کردند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار