کد خبر: 1023877
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
معاون سفیر دائم روسیه در سازمان ملل از وزیر خارجه آمریکا خواست که از تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه دست بکشد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک مقام ارشد روسیه از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد و خواستار توقف این سیاست‌ها شد.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون سفیر دائم روسیه در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری از واشنگتن خواست اقدامات تحریک آمیز علیه تهران و تزریق سلاح به منطقه را متوقف نماید.

پولیانسکی خطاب به «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نوشت: آقای وزیر خارجه، همه از آمریکا انتظار دارند با توقف تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه در ایجاد صلح در خاورمیانه ایفای نقش کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیش از این در بیانیه‌ای ادعا کرده بود: ۱۹ سپتامبر تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران که بازاعمال ممنوعیت‌های تسلیحاتی را نیز شامل می‌شود، بازگردانده شدند.

بیانیه مذکور می‌افزاید: واشنگتن برای اعمال تحریم علیه هر شخص یا سازمانی که تأمین، فروش یا انتقال اسلحه به ایران یا از ایران را تسهیل می‌کند، آمادگی لازم را دارد.

در بیانیه منتشره توسط وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص ادعا شده است: صادرات انواع خاصی از سلاح‌های معمول به ایران نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل است؛ خرید هر نوع سلاح یا مواد مرتبط با آن نقض قطعنامه ۱۷۴۷ است. واشنگتن آمادگی دارد تا برای اعمال تحریم علیه هر شخص یا سازمانی که تأمین، فروش یا انتقال سلاح‌های متعارف از مبدا و یا به مقصد ایران را تسهیل می‌کند و همچنین علیه کسانی که آموزش فنی، پشتیبانی مالی، خدمات و سایر کمک‌های تسلیحاتی را ارائه می‌کنند، از اختیارات خود استفاده کند.

وی در این بیانیه ادعا کرد: در ۱۰ سال گذشته کشور‌ها به موجب قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل از فروش سلاح به ایران خودداری کرده‌اند. اکنون هر کشوری که این ممنوعیت را به چالش بکشد، آشکارا مسیر دامن زدن به درگیری‌ها و تنش‌ها را به جای ترویج صلح و امنیت انتخاب کرده است!

گفتنی است، ساعت ۳:۳۰ بامداد ۱۸ اکتبر محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در پنجمین سالگرد برجام به صورت خودکار بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به پایان رسید.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار