کد خبر: 1023775
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۸ واحد تولیدی در شهرک صنعتی پارس‌آباد پروانه دریافت کرده که ۱۱ واحد در آن فعال است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در تشریح بازدید از واحدهای صنعتی پارس‌آباد مغان با اشاره به اینکه منطقه مغان پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری صنعتی دارد، افزود: در حال حاضر ۲۸ واحد تولیدی در شهرک صنعتی پارس‌آباد پروانه دریافت کرده که ۱۱ واحد در آن فعال است.

به گفته وی تا ۲ سال گذشته تنها ۲ واحد در شهرک صنعتی پارس‌آباد فعال بوده که یک واحد تولید بتن و یک واحد تولید کارتن بود که در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار اردبیل ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر برای ۲۸ واحد پروانه صادر شده که اغلب آن صنایع تبدیلی است که امیدواریم تا پایان سال این تعداد با اشتغال‌زایی مناسب به بهره‌برداری برسد.

بهنام‌جو با اشاره به این‌که منطقه مغان دارای خاک حاصل‌خیز برای کشاورزی است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران دارای اهلیت از اقصی نقاط کشور و فرزندان این خطه برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی رغبت نشان داده‌اند که یکی از بزرگترین واحدهای تولید رب گوجه‌فرنگی و روغن‌کشی در این ناحیه مستقر شده‌اند.

وی یادآور شد: برای راه‌اندازی این واحدها زیرساخت لازم از طرف دولت مهیا می‌شود و تا آخر سال تعدادی از این کارخانه‌ها با جذب نیرو افتتاح می‌شوند.

استاندار اردبیل اظهارکرد: در ۲ سال اخیر بیش از ۱۰ برابر افزایش واحد صنعتی مشاهده می‌شود که این اقدام نشان از پیگیری و رغبت سرمایه‌گذاران و همچنین کاهش بروکراسی اداری و ارایه مشوق صنعتی در این منطقه است.

بهنام‌جو به راه‌اندازی صنایع تبدیلی کاغذ چوب و ملزومات ساختمانی اشاره کرد و افزود: این واحد نیاز به گردش سرمایه داشته که هماهنگی لازم با بانک عامل انجام شد و نیز مشکل آب دائمی با تامین ۶ میلیارد تومان اعتبار به غیر از اعتبار شهرستان، از آبان‌ماه کلید می‌خورد.

وی در ارتباط با حمایت سرمایه‌گذاران خارج از استان و پیشگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی اضافه کرد: در مجموعه صنعتی مغان ۴ واحد صنایع تبدیلی در حال راه‌اندازی است که در صورت تکمیل، حداقل ۷۰ درصد محصولات به‌صورت صنایع تبدیلی صادر می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: فرآورده‌های تبدیلی از جمله دانه‌های روغنی، بادام‌زمینی، روغن زیتون، روغن کلزا کاملا به‌صورت برنامه‌ریزی شده در این واحدها تولید می‌شود و همچنین چندین کارخانه صنایع تبدیلی رب گوجه‌ فرنگی راه‌اندازی شده است.

بهنام‌جو تصریح کرد: این واحدها و نواحی صنعتی جدا از کارخانه‌های کشت و صنعت مغان و واحدهای گلخانه‌ای ایجاد شده در شمال استان اردبیل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها