کد خبر: 1023596
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
دبیرکل انجمن کلانشهرهای جهان خبر داد:
"اکتاوی دلا وارگا ماس" با اشاره به حمایت متروپلیس از افرادی که در طرح های به اصطلاح «پایلوت» (طرح هایی که با مشارکت حداقل سه یا چهار عضو انجمن متروپلیس از مناطق مختلف اجرا می شود) فعالیت می کنند، گفت: چنین پروژه هایی مشمول حمایت مالی ویژه مشارکت کنندگان طرح ها از سوی انجمن متروپلیس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، دبیرکل انجمن کلانشهرهای جهان در پاسخ مکتوب به سوالات خبرنگار اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در خصوص راه های افزایش ارتباطات کلانشهر اصفهان با این انجمن و گسترش همکاری ها، از علاقه شهرداری و شهر اصفهان به «متروپلیس» قدردانی و اظهار کرد: در سال های اخیر «متروپلیس» تمرکز اقدامات خود را روی حکمرانی شهری و تاثیر آن بر حوزه های انسجام اجتماعی، تاب آوری محیطی و توسعه اقتصادی به همراه برابری جنسیتی قرار داده است تا با این اقدام به اعضای انجمن برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، کمک کند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس، فعالیت های ما در دو سطح انجام می شود، گفت: اولین سطح مربوط به پشتیبانی و توسعه سیاست هاست؛ در این راستا ما خواسته های کلانشهرها را به سطح مباحث جهانی می کشانیم و فضاهای تبادل نظر به منظور ارتقای سیاست گذاری ها را بهبود می بخشیم.

دبیرکل انجمن کلانشهرهای جهان تصریح کرد: دومین سطح فعالیت ها مربوط به ارتقای ظرفیت های فنی برای مسئولان، مدیران ارشد و همچنین مدیران عمومی شهرهای عضو متروپلیس یا مناطق شهری است.

وی بیان کرد: ما پروژه های ویژه برای یک شهر خاص اجرا نکرده و در زیرساخت های محلی نیز سرمایه گذاری نمی کنیم. بلکه جلسات آموزشی را در سایت، تولید و در طول سال به صورت آنلاین برای متخصصان شهری با هدف افزایش توانمندی ها و ظرفیت های آنها ارائه می کنیم. 

دلا وارگا گفت: همچنین متروپلیس بسترهای مختلف مانند مبادلات پایدار شهری برای ارتقای بهداشت جهانی دارد که امکان تبادل بهترین شیوه ها و شناسایی ایده ها را فراهم می کند.   

وی از انتشار طیف گسترده ای از نشریات در زمینه های مختلف مدیریت عمومی محلی و خدمات از سوی انجمن کلانشهرهای جهان خبر داد و تصریح کرد: حمایت از افرادی که در طرح های به اصطلاح «پایلوت» (طرح هایی که با مشارکت حداقل سه یا چهار عضو انجمن متروپلیس از مناطق مختلف اجرا می شود) کار می کنند، از دیگر اقدامات ماست.

دبیرکل انجمن کلانشهرهای جهان اظهار کرد: چنین پروژه هایی مشمول حمایت مالی ویژه مشارکت کنندگان از سوی انجمن متروپلیس خواهد بود تا با تبادل نظر، راه حل اشتراکی برای چالش های مشترک پیدا کنند؛ متروپلیس در زمینه برقراری ارتباط بین اعضای خود با شهرنشینان و متخصصان نیز فعالیت دارد.

وی ادامه داد: استثنائا و تحت شرایط خاص، ما می توانیم یک عضو متروپلیس را برای ارائه طرح در یک آژانس معتبر بین المللی (مانند اتحادیه اروپا و بانک جهانی) همراهی کنیم، اما حتی در این موارد هم نتایج پروژه باید در راستای منافع همه سازمان باشد یا تاثیری فراتر از عضوی که منتفع از پروژه مورد نظر است، داشته باشد.

دلا وارگا در پایان خواستار تداوم و استمرار ارتباط و همکاری اعضا برای دریافت اطلاعات بیشتر در حوزه فعالیت های متروپلیس شد.

گفتنی است انجمن كلانشهرهاي مهم جهان (متروپليس) يك موسسه غيردولتي بين المللي است كه با اهداف غيرانتفاعي و بدون وابستگي سياسي فعاليت مي كند. اين انجمن درسال 1984 به ابتكار شهردار پاريس و با حضور 14 شهر مهم از سراسر جهان راه اندازي شد و در سال 1985 در شهر مونترال كانادا به صورت رسمي آغاز به كار كرد.

اين تشكل هم اينك 141 عضو فعال دارد و از كشور ايران، شهردار تهران، اصفهان، مشهد، شيراز، تبريز، اهواز و كرج عضو اين انجمن هستند.

تسهيل انتقال و تبادل دانش و تجربه بين اعضا، نوآوري در مديريت شهري و كمك به شهرها براي حضور در عرصه های بين المللي از جمله اهداف انجمن كلانشهرهاي مهم جهان (متروپليس) بيان شده است.

شهر اصفهان از سال 1375 به عضویت این انجمن درآمده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر