کد خبر: 1023590
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
رئیس مجلس شورای اسلامی:
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید باور داشته باشیم که سنت‌های الهی در هیچ زمانی تغییر پیدا نخواهند کرد.

 محمدباقر قالیباف امروز در مراسم گرامیداشت شهدای وحدت که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: وی افزود: همه ما به یاد داریم که شهید شوشتری از روزهای اول در کردستان و سنندج حاضر شد و مبارزه کرد و در دوران دفاع مقدس از ابتدا تا انتها مجاهدت کرد و در میدان جنگ بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید شوشتری بعد از دفاع مقدس هم مجاهدت را از دو بعد ادامه داد، افزود: او در عرصه امنیت مجاهدت و رزمندگی را ادامه داد، چه زمانی که در خراسان بود چه زمانی که به قرارگاه حمزه در شمال غرب کشور رفت. در هر دو آن‌ها و بعد هم در قرارگاه قدس در جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان برای برقراری امنیت و کمک به کسانی که از حداقل‌ها در روستاها و مناطق دور برخوردار نبودند، مجاهدت کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید شوشتری یک انقلابی واقعی بود، خاطرنشان کرد: او هرگز تحت تاثیر قبیله گرایی قرار نگرفت و هرگز خود را در دسته‌جات گروه‌ها قرار نداد این تعبیر به حقی است که می‌گوییم شهید شوشتری و محمدزاده شهدای وحدت، امنیت و خدمت هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه شهید شوشتری و شهید محمدزاده برای خدمت مردم هم خون دل خوردند و هم خون دادند، ادامه داد: این‌ها تربیت شده فرهنگ جهاد و شهادت بودند، فرهنگ خدمت به مردم یعنی این، شهید شوشتری از ویژگی‌هایی که داشت، این بود که در اوج شجاعت و مدیریت خود یک آرامش و طمانینه خاصی داشت، هیچ‌گاه در زمانی هم که در شرایط خاص و سخت پشت خاکریز قرار می‌گرفت، در همان‌جا هم متانت و آرامش روحی در او می‌درخشید و به همه آرامش می‌داد.

وی افزود: باید باور داشته باشیم که سنت‌های الهی در هیچ زمانی تغییر پیدا نخواهند کرد، سنت‌های الهی اینگونه نیست که برای امنیت باشد ولی برای صنعت نباشد، این‌طور نیست که برای حوزه اجتماعی است و برای حوزه اقتصادی نیست، سنت‌های الهی برای همه حوزه‌ها و برای همه نسل‌ها هست. هر گروهی که اعتقاد به سنت‌های الهی پیدا کند، پیروزی حق اوست که خدا وعده داده است. به سنت‌های الهی تبصره‌ای زده نمی‌شود.

در ادامه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور گفت: سردار شوشتری چهره شاخص، برتر و یکی از استوانه‌های دفاع مقدس بود و ما نیز امروز به شدت نیازمند آن هستیم که سیره شهدا، به ویژه سیره شهید بزرگوار شوشتری را بشناسیم. شهید شوشتری عزت را در این می‌دید که در کنار مردم و برای مردم باشد.

مرتضوی گفت: ما در گام دوم انقلاب محتاج خودسازی هستیم و سیره عملی شهدا کمک نسل جوان و امروز ماست. بنابراین برای پرداختن به جامعه باید نوع مدیریت، نوع تصمیم و نفس حضور شما در کنار مردم یاد و خاطره دفاع مقدس و امید را در دل همگان ایجاد کرده است.

در بخش دیگری از این مراسم مولانا مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف، تصریح کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد در مسیر شهدا به اسلام و مسلمین خدمت کنیم. شهدای وحدت دو کلمه است که هر دو کلمه، یعنی هم کلمه شهید و شهادت و هم کلمه وحدت از کلمات پرمعنا، پرفضیلت و پرمحتوا که محبوب عندالله هستند.

وی تصریح کرد: در خصوص کلمه وحدت با توجه به آیات قرآنی و روایات پیامبر اکرم(ص) یکی از عوامل پیروزی‌های بزرگ اسلام که در صدر اسلام نیز در مقابل انحرافات دینی بود، وحدت و الفت بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار