کد خبر: 1023569
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کرملین:
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با انتقاد از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در ارتباط با مسمومیت الکسی ناوالنی آنرا گامی غیردوستانه توصیف کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دفتر ریاست جمهوری روسیه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو در ماجرای مسمومیت الکسی ناوالنی را گامی غیردوستانه ارزیابی کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد روسیه تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه خود را اقدامی تعمدی غیردوستانه می‌داند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که روسیه با توجه به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا اوضاع را بررسی می‌کند و مطابق با منافع مسکو عمل می‌کند.

پسکوف افزود با تاسف شدید، این یک گام عمدی غیردوستانه علیه روسیه است. شورای اتحادیه اروپا به دلیل این تحریم‌ها به روابط با کشور ما آسیب زده است. مسکو بدون شک اوضاع را تجزیه و تحلیل می‌کند و بر اساس منافع خود عمل می‌کند.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ فرد و یک نهاد روس به دلیل آنچه دست داشتن در مسمومیت رهبر مخالفان روسیه خواند، موافقت کرد. این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها و نیز ممنوعیت سفر به کشور‌های عضو این اتحادیه می‌شود و از چند روز دیگر به طور رسمی قابل اجراست.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ساعاتی پس از اعمال این تحریم‌ها اعلام کرد مسکو به اعمال تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا بزودی پاسخ خواهد داد.

الکسی ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. درباره مسمومیت او انتقاد‌ها و ادعا‌های بسیاری از سوی مقام‌های کشور‌های اروپایی مطرح شده است. به طور مثال، به تازگی انگلیس مدعی کشف ماده سمی در خون ناوالنی شد.

پیش از آن نیز پزشکان آلمانی مدعی بودند آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی است؛ گفته می‌شود این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواسته‌اند تا در این باره توضیح دهد. هفته گذشته نیز ناوالنی در اولین ویدئوی منتشر شده در یوتیوب مصاحبه‌ای کرد و مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه متهم به مسموم کردن اوست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار