کد خبر: 1023541
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از روند اجرای این نیروگاه به همراه معاون وزیر نیرو و نماینده مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملیات اجرایی این نیروگاه که شامل حفاری هفت چاه انجام شده و این چاه‌ها توانایی تولید نزدیک به ۳۵ مگاوات برق دارند.

وی با بیان اینکه برای اجرای خط انتقال انرژی 22 کیلومتری از محل نیروگاه تا مشگین شهر 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است، گفت: این پروژه یک تکنولوژی و دستاورد عظیم برای استان اردبیل در بحث تولید انرژی به‌شمار می‌آید که در بحث گردشگری هم می‌تواند بسیار مهم تلقی شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در آینده نزدیک این ظرفیت تولید برق به 35 مگاوات می‌رسد، افزود: پروژه زمین گرمایی شهرستان مشگین شهر یک دستاورد برای تامین و تولید انرژی و بزرگترین پروژه در سطح تولید برق منطقه است که تحقق و بهره برداری از نیروگاه زمین‌گرمایی شروع مهمی برای پروژه‌های بعدی توسط سرمایه گذاران می‌باشد.

بهنامجو گفت: با توجه به خروجی آب ۴۰ لیتر در ثانیه از این نیروگاه، می‌توان مجموعه‌های توریستی، تفریحی و آبدرمانی در این منطقه ایجاد کرد.

وی به وجود پتانسیل بالای منطقه در دامنه سبلان به لحاظ گردشگری اشاره کرد و افزود: با جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری می‌توان از ظرفیت‌های این منطقه در راستای توسعه این بخش و رونق گردشگری شهرستان بهره برد.

استاندار اردبیل اظهارداشت: همچنین ایجاد مرکز پرورش آبزیان و احداث گلخانه از جمله اقداماتی است که با استفاده از آب خروجی از این نیروگاه قابلیت اجرا دارد.

بهنامجو فعال شدن این نیروگاه در منطقه را تولدی نو برای شهرستان و استان دانست و گفت: این پروژه حرکتی اقتصادی برای منطقه و حتی کشور است.

معاون برق و انرژی  وزیر نیرو نیز در این بازدید از همکاری این وزارتخانه برای آمدن این نیروگاه به داخل مدار خبر داد.

همایون حائری افزود: با توجه به طولانی شدن زمان اجرای این پروژه تمهیدات لازم برای تامین اعتبار انجام گرفته و تلاش می شود تا پایان سال جاری تکمیل شود.

وی بیان کرد: موضوعات مربوط به قراردادها و منابع مالی در اسرع وقت حل و فصل و حمایت‌های لازم از سوی نماینده این شهرستان و استاندار اردبیل برای تسریع در اجرا پروژه به عمل می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر