کد خبر: 1023515
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان در خصوص تولید فولاد خام به اشباع رسیده است؛ اعلام کرد: سرمایه گذاری های جدید باید معطوف به تکمیل زنجیره تولید فولاد شود.

حبیب امین زاده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب اظهارکرد: به دلیل محدودیت منابع آب بایستی سرمایه گذاران این بخش به سرمایه گذاری در تأمین نیازهای اولیه صنایع فولادی مبادرت کنند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در زمینه تولید شیرینی و شکلات مقام دوم کشوری را داراست، گفت: برنامه ریزی ما تکمیل زنجیره تولید شیرینی و شکلات است.

امین زاده با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان الزامی است؛ گفت: محدودیت هایی که اعمال می شود توسط بانک مرکزی اقدام و سریع رفع می شود.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بناب در سطح شهرستان قابل حل است؛ گفت: پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و ۵۰ میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت برای واحدهای مورد نیاز از طریق استان قابل پرداخت بوده و نیاز به ارسال پرونده به مرکز نیست.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری باید هدفمندانه باشد، بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای

فرماندار بناب هم با بیان اینکه شهرستان ظرفیت بسیار بالایی در امر تولید و صادرات غیرنفتی دارد؛ افزود: نباید اجازه دهیم سرمایه گذاران به دلیل عدم وجود زمین در شهرک صنعتی از این شهرستان کوچ کنند.

شهریار فتحی با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی میزان صادرات در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بر حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله بخشودگی جرائم، تأمین نقدینگی و کاهش بوروکراسی اداری برای سرمایه گذاران تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه مشکلات ۱۸ واحد تولیدی و صنعتی بناب مطرح و تصمیمات لازم برای رفع موانع آنها اتخاذ شد.

آذربایجان شرقی با داشتن ۳۰ واحد تولیدی و صادرات سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فولاد از قطب های اصلی  تولید این محصول راهبردی در کشورمان محسوب می شود.

این استان بعد از اصفهان و خوزستان که اغلب واحدهای تولید فولاد آنها دولتی هستند، رتبه سوم در تولید فولاد کشور را دارد که ۸۵ درصد این تولیدات نیز توسط بخش خصوصی انجام می شود.

این استان با فرآوری سالیانه ۵.۵ میلیون تن فولاد، ۲۴ درصد مجموع تولید این محصول پرکاربرد در ایران را تهیه و به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر