کد خبر: 1023500
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
وقتی از مشکلات صحبت می‌شود، همیشه نگاه‌ها به سمت کمبود آب و هدررفت محصولات کشاورزی و نبود زیرساخت‌های اصلی در عرصه‌های مختلف می‌رود، اما هستند روستا‌هایی که تمام معضلاتشان به چند کوچه و برزن برگشته و بودجه موردنیاز هم برای رفع گرفتاری‌های آن‌ها قابل توجه نیست. مثل روستای بازنشین سفلی در شهرستان رودسر گیلان که به خاطر آسفالت نبودن فقط سه کوچه‌اش، بخشی از شهروندانش در فصول بارانی چنان گرفتار می‌شوند که حتی نمی‌توانند از خانه خارج شوند، اما نکته حائز اهمیت در این میان این است که بودجه مورد‌نیاز برای رفع این مشکلات کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.
سيد احمد هاشمي اشكا

سرویس ایران جوان آنلاین: در شهرستان رودسر استان گیلان روستایی به نام بازنشین سفلی وجود دارد. روستایی گردشگر‌پذیر که به خاطر استقرار در یک منطقه خوش آب و هوا و سرسبز می‌تواند به منطقه‌ای خاص در این استان تبدیل شود، اما همین روستای زیبا درد‌هایی دارد که صدایش را هیچ کس نمی‌شنود و ناله‌هایش به گوش هیچ مسئولی نمی‌رسد.


در منطقه بازنشین سه کوچه وجود دارد که زیرساخت‌های اصلی‌ای مثل آب و برق و گاز در آن‌ها وجود دارد، اما هنوز آسفالت نشده است.


کمبود اعتبارات باعث شده این سه کوچه به نام‌های «محمدی»، «آزادگان» و «نیکی» که مجموع طول آن‌ها یک کیلومتر است، امروز با کمترین بارش‌ها چنان دچار مشکل شوند که عبور و مرور در آن‌ها برای بومی‌های ساکن کوچه غیر‌ممکن شود. به گفته دهیار روستای بازنشین سفلی، فقط با اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان این چند کوچه را آسفالت کرد و ساکنان آن را از بسیاری گرفتاری‌ها که در فصول پر بارش گریبانشان را می‌گیرد، رها کرد. عیسی محمدی با بیان اینکه بر اساس ماده ۵۸ و بند «و» سازمان شهرداری و دهیاری‌ها می‌توان بودجه‌ای را دریافت کرد و بعد از استفاده، سند ارائه کرد، ادامه می‌دهد: «اما الان گویی بودجه‌ای وجود ندارد و حتی اعلام شده کار‌های عمرانی هم صورت نگیرد و همین مسئله کار‌ها را با دشواری‌هایی همراه کرده است.»


به گفته این مسئول، در یکی از کوچه‌ها شیب بسیار زیاد است و اگر بتوان آن را سنگفرش کرد، ایده‌آل‌تر خواهد بود. وی تصریح می‌کند: «با اینکه سنگفرش هزینه بالایی دارد، اما اگر ساکنان همراهی کنند و بخشی از هزینه‌ها را متقبل شوند، می‌توانیم با سرعت کار را شروع کنیم؛ یعنی این کوچه به طول ۲۰۰ متر و عرض چهار متر است که با حدود ۱۶۰ میلیون تومان و به شرط همراهی ساکنان می‌شود کار سنگفرش آن را شروع کنیم.»


همه برای همکاری پای کار هستند


دهیار بازنشین سفلی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دهیاری و شورای اسلامی این روستا می‌گوید: «این طرح‌ها شامل افتتاح دفتر دهیاری جدید و خانه هلال با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیون تومان، پارک کودک با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیون تومان و ساخت دیوار حائل به‌طول ۵۰ متر در خیابان شب خوس رجاء با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان است.»


از دیگر اقداماتی که در این منطقه انجام شده است می‌توان به طرح جامع بیمه شهروندی برای اولین‌بار در بخش رحیم‌آباد در روستای بازنشین برای جمعیتی هزار نفری و تکمیل و نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن جدید با ظرفیت هزار پورت بازنشین و آخوندملک و بخشی از شهر ترشکوه که جمع‌آوری و تبدیل به شماره‌های عادی خواهد شد، اشاره کرد. به گفته این دهیار جوان با راه‌اندازی مرکز تلفن جدید مشکلات قطعی مداوم رفع و امکان واگذاری اینترنت پرسرعت مرتفع خواهد شد. محمدی با اشاره به اقدامات دیگر این دهیاری در ایام مبارزه با بیماری کرونا می‌گوید: «در این ایام نانوایی بازنشین سفلی به توزیع رایگان نان پرداخت که هزینه آن را خیران بزرگوار متحمل شدند.»


وی با تأکید بر اینکه از تمامی روستاییان می‌خواهم در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به رفع این بیماری تلاش کنند، می‌افزاید: «هر روز با همت اهالی فهیم روستای بازنشین سفلی نسبت به ضدعفونی مناطق مختلف روستایی اقدام می‌شود و از منظر رعایت بهداشتی در محیط اجتماعی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار