کد خبر: 1023429
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
در حالی که عدم توافق بر سر یک بسته محرک مالی جدید در آمریکا سبب شده تا ارزش دلار تثبیت شود، قیمت طلا امروز شاهد افزایش اندکی بوده و هنوز نتوانسته از رقم مهم ۱۹۰۰ دلار فراتر برود.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد رشد به ۱۸۹۶ دلار و ۳۵ سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل ۱.۶ درصد کاهش یافته بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۲۳ درصد رشد به ۱۸۹۹ دلار رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «شاهد افزایش ارزش دلار هستیم و ظاهرا این مسئله مانع اصلی رشد قابل توجه قیمت طلاست.» وی افزود، خوش بینی‌ها نسبت به بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا در حال کمرنگ شدن است.

شاخص ارزش دلار پس از رسیدن به پایین‌ترین رقم ۳ هفته اخیر در روز سه شنبه، شاهد افزایش بوده است. در همین حال شاخص‌ها در بازار‌های بورس آسیا شاهد افت بوده است.

پس از آنکه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بسته پیشنهادی ۱.۸ تریلیون دلاری کاخ سفید را رد کرد و گفت، این بسته کمتر از آن چیزی است که بحران فعلی و رکود عمیق اقتصادی اقتضا می‌کند، امید‌ها به تصویب یک بسته محرک مالی جدید مقابله با کرونا در آمریکا کمرنگ‌تر شده است.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا هم دیروز گفت، سنا که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است، هفته آینده به یک بسته هدفمند ۵۰۰ میلیارد دلاری رای خواهد داد. این در حالی است که دموکرات‌ها به دنبال یک بسته چند تریلیون دلاری هستند.

عامل دیگری که موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده، پیش بینی صندوق بین المللی پول است که گفته به دلیل ترمیم سریعتر از انتظار کشور‌های ثروتمند و چین، وخامت حال اقتصاد جهانی تا حدودی کم شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار