کد خبر: 1023426
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
امام جمعه کرج :
امام جمعه کرج در آیین اجرای ششمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی استان البرز،گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی یاددهی مکارم اخلاقی است که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم برای آن مبعوث شده بودند.

 آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از مسائلی که رسول خدا صلی‌الله علیه و سلم به جامعه اسلامی آموزش دادند بحث مواسات و همدلی بود، بیان داشت: یکی از نشانه‌های مؤمن اهل مواسات بودن است و این امر با بحث انفاق و صدقه تفاوت دارد و ریشه آن معرفت و شناخت است.

 وی با اشاره به اینکه مصادیق مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به برکت انقلاب اسلامی عیان شد، گفت: ما مسائلی که در کتب از مبحث ایثار می‌دیدیم را در مقام عمل در هشت سال دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم که چطور «مواسات جان» می‌کردند.

 فرمانده قرارگاه مواسات و همدلی استان البرز بابیان اینکه در طول سالیان اخیر موارد بسیار فراوان از چهره‌های کمک و دستگیری مردم در حوادث مختلف را داشتیم، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر و در جریان کرونا چهره تربیت اسلامی در بین مردم خود را نشان داد.

 آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه بحث مواسات تنها مسائل مالی نیست، اظهار داشت: در بسیاری از مسائل بحث مواسات موجود است و تنها محدود به بحث مالی نمی‌شود.

 وی در ادامه افزود: بحمدالله ارکان و نهادهای استان تا به امروز با یک هماهنگی خوبی کارها را پیش برده‌اند و آثار فراوانی نیز به همراه داشته است.

 امام‌جمعه کرج بابیان اینکه تمامی دستگاه‌های استان مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: در شرایط عادی مجموعه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرکدام مسؤولیتی را بر عهده‌دارند و با جدیت در حال محرومیت‌زدایی هستند؛ اما در بحث کرونا با مسئله جدیدی روبرو شدیم زیرا افرادی که دارای مناعت طبع هستند به خاطر تعطیل شدن شغلشان دچار مشکل معیشتی شده‌اند.

 آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه نام این افراد در هیچ لیست و نهادی موجود نیست، افزود: برنامه‌ریزی‌ها طوری تنظیم شد که دستگاه‌ها بعلاوه خدماتی که داشتد خدماتی هم به این افراد ارائه دهند تا این امر به‌صورت منسجم صورت گیرد.

وی بابیان اینکه دبیرخانه مرکزی مواسات و همدلی تشکیل‌شده است، بیان داشت: کرونا تمام خواهد شد و برای اینکه در مراحل بعدی اگر مشکلی پیش آمد بتوانیم اسامی، اولویت‌ها و نیازهای افراد را در اختیار داشته و به آن‌ها کمک کنیم، این دبیرخانه به‌صورت دائمی در کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در خاتمه از همه دست‌اندرکارانی که کار را مدیریت و انجام داده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار