کد خبر: 1023362
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۰
مرد محکوم به مرگ که متهم است، پس از پیدا کردن عکس مادرش در خودروی یکی از دوستان پدرش او را به قتل رسانده با پرداخت دیه از طناب‌دار فاصله گرفت.
سرویس حوادث جوان آنلاین: مرداد‌سال‌۹۱، مأموران پلیس پایتخت جسد مرد جوانی را در بیابان‌های شهر کشف کردند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد، او در جای دیگری به قتل رسیده و جسدش به این مکان منتقل شده است.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی و تشخیص هویت مشخص شد مقتول، جعفر ۳۹‌ساله نام دارد که بر اثر خفگی کشته شده‌است. به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و در روند بررسی‌ها پلیس دریافت خودروی پژو‌۴۰۵ مقتول یک‌ماه بعد از کشف جسد به یک زن جوان فروخته شده است. با بدست آمدن این سرنخ زن جوان بازداشت شد و مورد تحقیق قرار گرفت.

او به مأموران گفت ۱۴‌شهریور‌ماه خودرو را از مرد جوانی به نام رامین به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده است. با ثبت این توضیحات، رامین ردیابی و شناسایی شد، اما او ادعا کرد مادرش خودرو را فروخته است. با این ادعا، پوران ۴۲‌ساله مورد تحقیق قرار گرفت، اما گفت که از ماجرای قتل خبر ندارد. در شاخه دیگری از تحقیقات رامین بار دیگر مورد تحقیق قرار گرفت.

او در بازجویی‌های فنی به قتل اعتراف کرد، گفت: «جعفر از دوستان پدرم بود و او را می‌شناختم. چند روز قبل از حادثه خودروی او را به مبلغ ۱۰‌میلیون‌تومان خریدم و قرار شد که برای انتقال سند به دفتر اسناد برویم.

وقتی سوار خودرو شدم و داشبورد را باز کردم عکس مادرم و چند تکه از لباس‌هایش را دیدم. شوکه شدم و برایم سؤال شد به همین خاطر سراغ جعفررفتم، اما او گفت از این ماجرا خبر ندارد! همین باعث درگیری و اختلاف ما شد تا اینکه روز حادثه وقتی با او درگیر شدم او را به قتل رساندم و جسدش را لای یک روفرشی پیچاندم و در حاشیه شهر رها کردم.» متهم درباره فروش خودروی مقتول گفت: «برای اینکه ردی از من نباشد تصمیم گرفتم خودروی مقتول را بفروشم. به همین خاطر یکی از دوستانم به نام ناصر را به جای مقتول به دفترخانه بردم و او قولنامه را امضا کرد.»

با اقرار‌های متهم، مادر او نیز بازداشت شد و بعد از اقرار به جرم، مادر و فرزند راهی زندان شدند تا اینکه دو متهم در اولین جلسه محاکمه که در شعبه‌دهم دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل شد بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم از خودشان دفاع کردند.

در پایان هیئت قضایی رامین را به قصاص و به اتهام سرقت خودرو، معاونت در جعل سند و استفاده از سند مجعول به حبس محکوم کرد. مادر وی نیز به اتهام اخفای ادله جرم به هفت‌سال حبس محکوم شد.

این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با تأیید آن متهم در آستانه مرگ قرار داشت تا اینکه با پرداخت دیه توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند.

به این ترتیب متهم این بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. او در آخرین دفاعش گفت: «در این هشت‌سال به اندازه کافی اذیت شده‌ام. قبول دارم اشتباه کردم و باید از راه قانون مشکلم را حل می‌کردم، اما به خاطر تعصبی که به مادرم داشتم مرتکب قتل شدم. تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوید تا هرچه زودتر آزاد شوم.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار