کد خبر: 1023291
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت رعایت حقوق مصرف کنندگان از تشکیل پرونده تخلفاتی ۹۵ میلیارد ریالی برای شرکت‌های خودروساز، نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش فعال خودرو در استان طی ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

یوسف پایدار با بیان اینکه پرونده های تخلفاتی یاد شده به دلیل گران فروشی ، تقلب در کسب ، عدم اجرای ضوابط گارانتی ، عدم اجرای تعهد و تبلیغ غیر واقع تشکیل شده است، افزود: در خصوص شکایت های رسیده علیه شرکت های خودرو ساز و نمایندگی­ های مجاز فروش و خدمات پس از فروش طی شش ماه اول سال جاری ، روند بررسی شکایت ها به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان با جدیت دنبال شد .

وی از ارجاع پرونده یاد شده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان جهت سیر مراحل دادرسی خبر داد و گفت : بیش از سی میلیارد ریال جریمه در خصوص شکوائیه ها، جلب رضایت و احقاق حق شاکیان اعمال شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان در ادامه اظهار داشت : شهروندان در صورت بروز و وجود هرگونه تخلف در ارتباط با خودرو اعم از گران فروشی ، عدم تحویل خودرو ، عدم اجرای ضوابط گارانتی ، ضعف در خدمات پس از فروش ، کیفیت پائین خودروها در دوران گارانتی ، عدم پرداخت سود مشارکت و دیر کرد تحویل خودرو و ضعف و کم فروشی در خدمات نمایندگی­ های مجاز با دردست داشتن مستندات می توانند جهت رسیدگی و تنظیم شکایت به سازمان صمت استان مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به انتخاب سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به عنوان سازمان معین در تشکیل هیئت حل اختلاف خودرو شمالغرب کشور با تمام توان و جدیت پیگیر شکایت های مردمی جهت احقاق حق مصرف کنندگان با استناد به قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ، قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر