کد خبر: 1023286
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مراغه گفت: در نیمه نخست امسال، یک هزار و ۱۲۲ ماموریت در بخش‌های امداد و نجات، آموزش و پیشگیری و نظارت ایمنی از سوی این سازمان انجام شده است.

سیدرضا طریقی نیا  افزود: در این مدت، ۱۰۲ مورد اطفای حریق و ۴۳ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان انجام  شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ مورد آتش سوزی در اماکن مسکونی، پنج مورد آتش سوزی در واحدهای تجاری، هشت مورد در واحدهای تولیدی و ۱۴ مورد نیز آتش سوزی خودرو در این شهرستان با حضور آتش‌نشانان این شهرستان مهار و اطفا شده است.

طریقی نیا اضافه کرد: آتش سوزی ۱۱ باغ و مزرعه، هفت باب واحد مسکونی روستایی، یک واحد تجاری روستایی و نیز چهار انباری و تل علوفه نیز در این مدت در مناطق مختلف شهری و روستایی مهار شده است.

انجام ۴۳ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی مراغه

طریقی نیا گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۴۳ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان این شهرستان در نقاط مختلف شهری و روستایی انجام شده است.

وی افزود: امداد و نجات در هشت مورد تصادف جاده ای، ۱۲ مورد نجات از آسانسور و هشت مورد نیز امداد در زمینه رهاسازی فلزات حلقوی و نیز ۲ مورد جستجو برای کشف جسد در مخزن سدها  توسط آتش نشانان در این مدت انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین، سه مورد رفع خطر و یک مورد امداد و نجات از غار و چاه توسط این سازمان در قالب عملیات های امداد و نجات به اجرا درآمده است.

طریقی نیا اضافه کرد: ۲ مورد امداد و نجات برای نجات از آوار و گودبرداری، هفت مورد رفع مزاحمت از حیوانات موذی و ۶ مورد امداد در زمینه آب گرفتگی در این شهرستان از سوی نیروهای این سازمان انجام شده است.

بررسی ۳۸۵ واحدها تجاری و مسکونی از نظر ایمنی

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه گفت: در نیمه نخست امسال همچنین ۳۸۵ پرونده واحدهای مسکونی و تجاری این شهرستان از نظر  برخورداری از استانداردهای ایمنی توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

طریقی نیا افزود: با بررسی این پرونده ها، ۳۰۴ پروانه ایمنی صدور و  ۸۱مورد مجوز پایان کار برای واحدهای مسکونی و تجاری ارائه شده است.

طریقی نیا با اشاره به اجرای طرح های آموزش همگانی در این سازمان گفت: در این مدت همچنین ۳۸۹ مورد آموزش توسط این سازمان در زمینه اطفای حریق، ایمنی مسکونی و تجاری و نیز بازدید دانش آموزان و دانشجویان انجام شده است.

شهر مراغه با سه هزار و ۱۲۰ هکتار مساحت دارای ۳ ایستگاه آتش‌نشانی است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر