کد خبر: 1023258
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: در آبیاری تحت فشار جزو استان‌های پیشرو حتی در سطح کشور هستیم چنانچه در شهرستان اردبیل ۲۸۰۰ هکتار در دست اقدام داشته و علاوه بر آن ۵۰۰۰ هکتار پروژه جدید نیز در صدد اجرایی کردن هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مسعود امامی یگانه در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اردبیل تولیدات کشاورزی را از نیازمندی‌های اولیه در اقتصاد و معیشت عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود تولیدات کشاورزی جزو نیازمندی های اولیه است و تولیدات محصولات کشاورزی با توسعه بیش از پیش آبیاری تحت فشار در اردبیل به عنوان استان پیشرو ضروری است.

 فرماندار اردبیل از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای آبیاری تحت فشار خبر داد و افزود: مدیریت منابع آب ضروری بوده و از اولویت‌های اصلی به شمار می‌آید که در این خصوص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای آبیاری تحت فشار جذب شده است که یک مقدار شاخص محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی زمان اختصاص آبدهی ها و میزان حق آبه خاطر نشان کرد: طبق مصوبات جلسات با شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی مقرر شد تفاهم نامه مشترکی بین این ادارات و بهره برداران، در رابطه با توزیع منابع آب در میزان حق آبه و مقدار برداشت منعقد شود.

امامی یگانه با تشریح سهم اراضی اردبیل در آبیاری تحت فشار افزود: آبیاری تحت فشار برای کل استان ۱۲ هزار هکتار می‌باشد که از این مقدار، شهرستان اردبیل به تنهایی ۴ هزار هکتار را متعهد شده است.

فرماندار اردبیل کشت سیب زمینی را گسترده‌ترین چرخه اقتصادی در زمینه کشاورزی در اردبیل عنوان کرد و گفت: اردبیل از بزرگترین مراکز تولید سیب زمینی در کشور محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر