کد خبر: 1023216
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
رئیس اداره کل سلامت شهرداری گفت: ۸۰ درصد شهروندان تهران غربالگری کرونا شده‌اند و این اقدام توسط نیرو‌های وزارت بهداشت و شهرداری صورت گرفته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: زینب نصیری، رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: آژیر خطر ابتلا به کرونا در تهران به صدا درآمده و باید پروتکل‌های بهداشتی هر چه بیشتر و با دقت توسط شهروندان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طی روز‌های اخیر بالاترین میزان بستری در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ـ ۱۹ را در پایتخت داشته‌ایم و به نوعی در این زمینه متأسفانه رکورد زده شده است، گفت: طولانی شدن شیوع کرونا از دلایلی بوده که سبب شده شهروندان نسبت به ابتدای شیوع این بیماری در اسفند و فروردین پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کنند.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین سیاست‌های متناقض در زمان‌های مختلف سبب شده که توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال کرونا کم شود و این سیاست‌ها باور‌های مردم را در زمینه کرونا دچار چالش کرده است.

نصیری خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع که شهروندان باید دقیق پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند نظارت‌ها هم باید دقیق باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا لغو طرح ترافیک به دلیل شلوغی مترو و اتوبوس و محقق نشدن فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی مدنظر قرار نگرفته است، گفت: طرح ترافیک مسأله پیچیده‌ای است ما جلسات متعددی با بخش‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار کرده‌ایم، ولی در حال حاضر مطالبه جدی که از سوی شورای شهر هم پیگیری شده است دورکاری کارکنان ادارات است.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران بیان داشت: به نظرم موضوع طرح ترافیک، کمبود حمل و نقل عمومی و دورکاری کارکنان و کارمندان همه از قطعه‌های یک پازل است که باید در کنار هم دیده شود و نمی‌توان به تنهایی به یک موضوع پرداخت.

نصیری تصریح کرد: هر چه هوا سردتر می‌شود شرایط به لحاظ کرونا پیچیده‌تر خواهد شد و باید با جدیت بیشتر و انسجام بهتر در سیاست‌گذاری‌ها برنامه‌های منظمی را جهت پیشگیری از انتقال این بیماری انجام داد.

وی اعلام کرد: ۸۰ درصد شهروندان تهران غربالگری کرونا شده‌اند و این اقدام توسط نیرو‌های وزارت بهداشت و شهرداری صورت گرفته است.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: خانه‌های سلامت از ابتدای شیوع کرونا جهت غربالگری این بیماری فعال شده و همکاران ما با تیم وزارت بهداشت همکاری دارند و طی سه دوره غربالگری‌ها تا کنون صورت گرفته و افراد غربالگری شده کسانی هستند که یا قبلا اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت شده یا به سیستم خانه‌های سلامت مراجعه کرده و یا از طریق تماس با شماره ۴۰۳۰ با وزارت بهداشت در ارتباط بوده‌اند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار