کد خبر: 1023129
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، گفت: راه حل تمام مشکلات کشور کار جهادی و روحیه مطالبه‌گری به‌ویژه در قشر جوان و دانشجو جامعه است.
 آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در جمع دانشجویان و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تشکر از دانشجویان و مسئولان بخاطر برگزاری این مراسم، گفت: دو عنصر مهم موجود در انقلاب امام حسین (ع) مبارزه و مطالبه است، قشر دانشجو باید با الگوگیری از آن به سمت ایجاد زیرساخت‌های مطالبه یعنی مناظره، بحث و گفتگو رود، زیرا حفظ پویایی و پیشرفت قشر دانشجو در گرو مطالبه‌گری است، همانگونه که همین شاخصه موجب پیروزی انقلاب اسلامی و پویایی آن شده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه نقص‌های عملکردی مسئولان با مطالبه‌گری رفع می‌شود، افزود: هرگاه مطالبه‌گری کمرنگ شد پویایی قشر دانشجو و رشد و توسعه جامعه هم کمرنگ می‌شود، لذا نباید سطح مطالبات و توقعات پایین بیاید، چون هیچ چیز جز دین و شرع مقدس مانع مطالبه‌گری نخواهد بود.

وی ضمن تقدیر از آستان قدس رضوی در استفاده از ظرفیت‌های خود برای کمک به مناطق محروم، عمران و آبادانی در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: متاسفانه در بحث مدیریت کرونا ما مشکلات زیادی داریم، امکانات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان جوابگو نیست و در همان ابتدای بیماری فقط دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست تا حدودی جوابگوی این شرایط باشد و بقیه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در شرایط بحرانی قرار گرفتند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به وضعیت حرم امام رضا (ع)، گفت: در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ استدلال ستاد ملی مبارزه با کرونا این بود که حرم کاملاً تعطیل شود تا از سفر زائران به مشهد جلوگیری شود، اما فکری به حال اقتصاد استان و شهر مشهد نکردند.

وی افزود: فقط حدود ۳۷ هزار نفر از خدمه هتل‌ها و رستوران‌ها بیکار شدند و چندین برابر این عدد در سایر مشاغل آسیب دیده‌اند در حالی که ما پیشنهاد تفویض اختیارات به داخل استان و باز بودن کامل حرم و اقداماتی نظیر غربال‌گری در ورودی‌های شهر و قرنطینه مبتلایان را دادیم که با موافقت دستگاه‌های استانی رو برو شد و حتی هلال احمر اعلام آمادگی کرد تا آن را اجرا کند، اما در ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا با آن موافقت نشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی موجود و گلایه از عدم مشورت مسئولان با سایرین در تصمیم‌های مهم اینچنینی، اظهار کرد: برخی از مالکین بازار‌ها و هتل‌ها ضرر و زیان بسیاری دیده‌اند که این مسئله رابطه مستقیم با تعطیلی حرم دارد و خود تولیت آستان قدس هم در شرایط بسیار سختی درباره محدودیت‌های حرم قرار دارد و باز هم از مسئولین کشوری می‌خواهیم مدیریت بهتری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: دانشجویان باید گروه‌های جهادی را تشکیل دهند و با نوآوری، زیر نظر نیازسنجی‌ها و راهنمایی‌های قرارگاه مساوات به حل مشکلات کشور کمک کنند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به طرح کمربند جنوبی مشهد، گفت: این طرح در زمان آقای پژمان با سرعت شروع به کار کرد و هدف آن، ساخت و ساز در حاشیه بزرگراه و غارت سرمایه‌های مالی و زیست محیطی مشهد بود که با وجود حملات زیادی که به من شد و اتهام جلوگیری از پیشرفت شهر که به من زده شد، اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خوشبختانه جلوی آن گرفته شد. در همان زمان قرار بود یک هتل هفت ستاره در ارتفاعات جنوبی مشهد ساخته شود که مشرف به حرم امام رضا (ع) باشد و مالک آن هم گفت چندصد میلیارد فقط هزینه پروانه ساخت و گودبرداری آن شده است، اما خداروشکر جلوی ساخت آنکه ضربات زیست محیطی و معنوی زیادی به مشهد می‌زد، گرفته شد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به حاشیه شهر مشهد، گفت: درسال ۹۳ و در زمان مدیریت آقای مرتضوی ستاد حاشیه شهر تشکیل شد و خداروشکر وضعیت آنجا در حال حاضر نسبت به گذشته بهتر شده است، در حال حاضر هم در شهرک شهید رجایی و با همت بنیاد مستضعفان و آستان قدس، شش هزار واحد مسکونی جدید ساخته و جایگزین ساخت و ساز‌های ضعیف آن منطقه خواهد شد.

وی درباره حقوق زن و مرد در اسلام، گفت: هیچکس نگفته که حقوق زن و مرد در اسلام برابر نیست، بلکه جنس و نوع حقوق و تکالیف، فرق می‌کند. خداوند ساختار وجودی زن را به گونه‌ای آفریده که باید بر اساس نیاز‌های زنان به مسائل و مشکلاتشان نگاه کرد.

وی درباره مسئله دوچرخه سواری بانوان گفت: چیزی که مشخص است این است که دوچرخه سواری بانوان در ملأ عام، با توجه به خطرات جانی و فساد آمیزی که دارد حرام است و من از مسئولین دانشگاه و همچنین مدیریت شهری می‌خواهم اماکن مخصوص دوچرخه سواری و موتور سواری بانوان را گسترش دهند تا زنان به راحتی از امکانات آنجا استفاده کنند.

وی افزود: چندی پیش خانمی به من پیشنهاد ساخت پیست موتور سواری بانوان را داد و من هم حمایت کردم و الان آن پیست فعال است و از نظر اقتصادی هم در حال سودرسانی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار