کد خبر: 1022868
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
در فاصله سه هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، نامزد دموکرات‌ها با اختلاف دورقمی نسبت به دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها پیشتاز است. ترامپ هم که به مناظره دوم انتخابات برای کم کردن فاصله خود با جو بایدن امید بسته بود، بر اساس تصمیم کمیته انتخاباتی، این مناظره هم لغو شد تا فاصله دو رقیب همچنان حفظ شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که تنها ۲۳ روز دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده است، بازار نظرسنجی‌های رسانه‌ای در این کشور هم داغ شده است. نظرسنجی‌های انجام شده از سوی اغلب رسانه‌ها و مراکز افکارسنجی درباره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری امریکا، از فاصله دو رقمی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور حکایت دارند. بر اساس نظرسنجی شبکه فاکس‌نیوز، فاصله بایدن از ترامپ ۱۰ درصد است. در نظرسنجی اکونومیست و مؤسسه یوگاو این فاصله ۹ درصد است. نظرسنجی مشترک رویترز و مؤسسه Ipsos فاصله بایدن از ترامپ را ۱۲درصد نشان می‌دهد. در نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی و مؤسسه «چنج ریسرچ» فاصله بایدن از ترامپ ۱۰درصد است. فاصله بایدن از ترامپ در نظرسنجی مؤسسه راسموسن ۱۲درصد است. در نظرسنجی مؤسسه RMG فاصله بایدن از ترامپ به ۸درصد رسیده است. در نظرسنجی مؤسسه SurveyUSA نیز بایدن با احتساب ۱۰ امتیاز مثبت جلوتر از ترامپ است. در نظرسنجی سی‌ان‌ان فاصله بایدن از ترامپ ۱۶درصد است. در نظرسنجی مشترک مؤسسه‌های IBD و TIPP فاصله بایدن از ترامپ فقط ۳درصد است. نظرسنجی هیل و مؤسسه هریس‌ایکس نیز نشان می‌دهد فاصله بایدن از ترامپ ۷درصد است و در نهایت نظرسنجی ان‌بی‌سی‌نیوز و وال استریت‌ژورنال نیز فاصله بایدن از ترامپ را ۱۴درصد نشان می‌دهد. شروع دور جدید اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر امریکا و مدیریت ضعیف دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا، به کاهش محبوبیت ترامپ منجر شده است و بایدن در همه نظرسنجی‌هایی که در ماه‌های اخیر انجام شده با فاصله چند درصدی پیشتاز بوده است و این اختلاف فاصله در روز‌های اخیر بیشتر از قبل شده است.

لغو مناظره دوم

درحالی که قرار بود مناظره دوم بین بایدن و ترامپ اواخر هفته جاری برگزار شود، بنابه تصمیم کمیسیون مناظرات انتخاباتی امریکا، این مناظره لغو شده است. روزنامه وال‌استریت ژورنال روز شنبه به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «کمیسیون مناظرات ریاست‌جمهوری تصمیم گرفته مناظره دوم بین ترامپ و بایدن در ۱۵ اکتبر را لغو کند». پیش از این، کمیسیون دو حزبی مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا گفته بود به دلیل ابتلای ترامپ به ویروس «کووید۱۹»، مناظره دو طرف به صورت مجازی برگزار خواهد شد. بر این اساس، گفته می‌شود تصمیم لغو مناظره مجازی ریاست‌جمهوری بعد از آن گرفته شده که ترامپ با حضور در این مناظره مخالفت کرد. این در حالی است که پیش از این، برخی منابع خبری مدعی بودند که رئیس‌جمهور امریکا با رقیب دموکرات خود برای تعویق زمان برگزاری مناظره دوم و سوم توافق کرده است. بایدن گفته بود که به دلیل مثبت شدن آزمایش کرونای ترامپ، در مناظره حضوری شرکت نمی‌کند. لغو مناظره انتخاباتی با واکنش ستاد ترامپ روبه‌رو شده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ستاد انتخاباتی ترامپ با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «هیچ دلیل پزشکی برای توقف مناظره ۱۵ اکتبر در میامی وجود نداشت، زیرا رئیس‌جمهور تا آن زمان آماده و سالم می‌شد». ترامپ که در نظرسنجی‌های انجام شده از رقیب دموکرات خود عقب است برای پیشی گرفتن از بایدن، به مناظره‌های انتخاباتی امید زیادی داشت تا با دفاع از سیاست‌های خود، بتواند افکار عمومی را به سمت خود جلب کند، اما برخلاف تصور او، در مناظره اول که بین دو رقیب برگزار شد، نظر بیشتر مردم امریکا این بود که عملکرد بایدن بهتر از ترامپ بوده است. ترامپ بار‌ها با زیر سؤال بردن نحوه رأی‌گیری در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، ادعا کرده که این بار تقلب خواهد شد و آن را فاسد‌ترین انتخابات تاریخ امریکا برشمرده است. ترامپ حتی مدعی شده که انتقال قدرت به شکل مسالمت آمیز انجام نخواهد شد و بنابراین دموکرات‌ها خود را برای رویارویی با شورش‌های خیابانی بعد از انتخابات آماده می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار