کد خبر: 1022852
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰
ورزشکاران در صف اول کمک به محرومان
کار کردن برای مـــــردم، به‌خصــوص قشر محروم جامعه که در میان باشد، ورزشکاران همیشه در صف اول هستند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  این روز‌ها هرچه فوتبالی‌ها با قرارداد‌های چندین میلیاردی‌شان دل مردم را به درد می‌آورند، اما مدال‌آوران و قهرمانان المپیک و جهان در رشته‌های دیگر حسابی در خدمت مردم هستند. اصلاً انگار منتظر بهانه بودند تا ثابت کنند چقدر با مرام و مردم‌دار هستند و کرونا و وضعیت بحرانی اقتصاد مردم این بهانه را به آن‌ها داد تا پهلوانی را بار دیگر معنا کنند.

تفاوتی نمی‌کند که کجا باشند، یک روز در خوزستان، روز دیگر در نقطه صفر مرزی سیستان و حتی در محلات محروم و فقیرنشین پایتخت، از آشپزی و طبخ غذا تا تهیه کفش، مواد غذایی و لوازم ضروری همه‌جوره در خدمت مردم هستند. قهرمانان رشته‌های گوناگون را می‌توان این روز‌ها در خدمت مردم دید، از کشتی و کاراته گرفته تا وزنه‌برداری، تکواندو و ...

سجاد گنج‌زاده، قهرمان کاراته کشورمان یکی از همین دلاورمردان است. در اسلامشهر یک گروه تشکیل داده‌اند به نام خیریه همدلی و در آنجا کار می‌کنند. خودش می‌گوید سابقه نداشته بچه‌های رشته‌های مختلف اینگونه برای دستگیری از محرومان دور هم جمع شوند. او ادامه می‌دهد: «بچه‌های اسلامشهر و هیئت یامهدی (عج) در حرکت اول در شب‌های ماه مبارک رمضان سنگ‌تمام گذاشتند و خدا را شکر کار را به خوبی انجام دادند. در حرکت دوم نیز قصد داریم ۲ هزار و ۸۰۰ بسته غذایی را به نیت ۲ هزار و ۸۰۰ شهید اسلامشهر بین نیازمندان توزیع کنیم. بچه‌های ورزشکار با توجه به اعتباری که نزد مردم دارند برای انجام این کار خیر دور هم جمع شدند. قهرمانان در زمان قهرمانی همیشه به دنبال این هستند که با نتایج خوب دل مردم را شاد کنند و حالا در زمان تعطیلی مسابقات نیز ثابت کردند که برای خدمت به مردم در صف اول حاضرند و نقش پررنگی دارند. امیدواریم این‌بار هم امید را در دل نیازمندان زنده کنیم.»

حسن رحیمی، دارنده مدال کشتی المپیک و جهان هم دیگر قهرمان ورزش کشورمان است که مدت‌هاست به‌عنوان نماینده مؤسسه خادمین علی‌بن‌ابیطالب در رساندن کمک‌های مردمی به روستا‌های منطقه کشاری، به‌همراه جمعی از کودکان و مردم محلی مسئولیت توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی را بر عهده دارد. البته آن‌ها در کار اشتغالزایی هم نقش بسزایی دارند، به‌گونه‌ای که با توزیع پارچه و سایر ملزومات آن به زنان و دختران روستایی برای انجام طرح‌های سنتی ضمن جمع‌آوری پارچه‌های سوزن‌دوزی شده پیشین، حق‌الزحمه تمامی بانوان در روستا‌ها را می‌پردازند. همچنین توزیع اقلام در دیگر مناطق کشور از جمله برخی روستا‌های اطراف ساوه نیز همچنان ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار