کد خبر: 1022760
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان:
سعید راعی گفت: متأسفانه اردستان به عنوان قطب تولید گوشت سفید در استان اصفهان این قطب تولید هنوز دارای کشتارگاه صنعتی نیست و فرآورده‌های تولیدی به شکل زنده و خام به مرکز استان منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به اینکه نهاده‌های دامی و تولید خوراک دام یکی از منشأ های سلامت مردم محسوب می‌شود هفت مورد بازرسی در اردستان از کارخانجات تولید خوراک دام از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

وی افزود: دامپزشکی شهرستان اردستان در شش ماهه امسال بیش از سه هزار و ۱۶۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی را از خودروهای حمل گوشت جمع آوری کرده که با آزمایش‌های انجام شده مشکلی برای استفاده نداشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با بیان اینکه اردستان به عنوان قطب تولید گوشت سفید در استان اصفهان محسوب می‌شود گفت: متأسفانه این قطب تولید هنوز دارای کشتارگاه صنعتی نیست و فرآورده‌های تولیدی به شکل زنده و خام به مرکز استان منتقل می‌شود.

مرغداری‌های اردستان بیش از ۵ میلیون جوجه ریزی داشته‌اند

وی ابراز داشت: مرغداری‌های اردستان در شش ماهه امسال بیش از پنج میلیون ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته‌اند که در زمینه مرغ تخم گذار هم ۲۵۸ هزار جوجه ریزی انجام شده است که بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه هم برای کشتار به کشتارگاه بارگیری شده‌اند که در این زمینه ۵۷۰ مجوز صادر شده است.

راعی بیان کرد: بیش از ۲۹۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار هم برای کشتار به کشتارگاه‌ها بارگذاری شده و ۲۹ هزار و ۱۰۰ کیلو تولید تخم مرغ به بازار عرضه شده است.

تأثیر تحریم‌ها در کمبود واکسن دامی در کشور

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان تاکید کرد: مبارزه با بیماری‌هایی که در طرح واکسیناسیون مطرح است و در کل کشور در حال اجراست به دلایل نبود واکسن و موضوع تحریم‌ها با مشکلات عدیده ای روبرو است؛ البته با توجه به ذخیره‌های قبلی در استان، این شبکه واکسیناسیون رایگان یک هزار و ۶۰۰ گاو و گوساله و ۱۳ هزار گوسفند را انجام داده است که در همین زمینه ۲۲ هزار و ۳۷۰ رأس واکسن آبله هم انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نداشتن کشتارگاه مرغ در اردستان و اقدام در این زمینه باید بخش خصوصی وارد عمل شود که در حال حاضر برای راه اندازی و ساخت این مجموعه بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

راعی همچنین افزود: نزدیک به ۳۰ هزار قطعه واکسیناسیون بیماری نیوکاسل برای طیور بومی شهرستان اردستان انجام شده و بیش از ۵۰ هزار قطعه دیگر هم در دست اقدام است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر