کد خبر: 1022725
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: به علت اهمیت و حساسیت آموزش و پرورش در سنین ابتدایی باید مبنای تربیت کودکان در مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها قرآنی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم  در افتتاح ساختمان مرکز آموزش قرآن روستای مایان سفلی تبریز، افزود: تربیت غلط، پرورش دادن سرباز برای غرب است و مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با روسای آموزش و پرورش کشور بر توجه جدی به مهدکودک‌ها تاکید کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سند خفت بار ۲۰۳۰ گفت: این نگرانی قبلا هم با فراگیر شدن این سند منحوس بیان شده بود، اینکه اگر مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها را به حال خود رها کنیم دیگران به بچه‌های مردم تربیت‌های غلط خواهند داد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر اولیا و مربیان در طول سال تحصیلی ادامه داد: والدین باید به موضوع آموزش فرزندان خود توجه جدی داشته و در انتخاب محل تحصیل آن‌ها حساس باشند تا مبادا محور آموزش‌ها خلاف تربیت اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قرآن را از مهجوریت در آورده است گفت: به برکت توجه به فرهنگ قرآنی جوانان و نوجوانان ایرانی نه تنها در داخل بلکه در عرصه بین المللی با عنوان قرآن برای کشور افتخار آفرینی می کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کوتاهی‌ها و موازی کاری‌های صورت گرفته در حوزه آموزش قرآن گفت: رهبر معظم انقلاب راهبرد قرآنی کشور را به تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل رهنمون کرده بودند، اما متاسفانه به دلیل کثرت دستگاه‌های متولی هنوز سهم استان‌ها از این تعداد حافظ کل مشخص نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: برای استمرار فعالیت‌های قرآنی باید از شیوه آموزش سنتی فاصله بگیریم و با بروزترین امکانات فرزندان قرآنی تربیت کنیم.

 رحیم وظیفه شعاع مدیر موسسه مهدقرآن و عترت آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این موسسه در شهر تبریز و روستاهای این شهرستان گفت: سالانه به یک هزار نفر در روستای مایان قرآن آموزش داده می شود.

وی افزود: به دلیل توسعه فعالیت‌ها و کمبود مکان آموزشی با همت خیران و از محل اعتبارات موسسه ۳۵۰ مترمربع به فضای آموزشی در این منطقه اضافه شده است.

وظیفه شعاع گفت: به دلیل بیشتر بودن تعداد قرآن آموزان و حافظان و قاریان این منطقه، روستای مایان به عنوان روستای منحصر به فرد در این حوزه در کشور مطرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر