کد خبر: 1022717
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
تغییرات وسیع در سطح مدیریت صداوسیما
رئیس رسانه ملی با صدور احکام متعدد چند تن از معاونان کلیدی سازمان صداوسیما را تعیین کرد تا چهره این سازمان در سطح کلان مدیریت دچار تغییر شود.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: عبدالعلی علی عسکری، مهم‌ترین تغییر چند سال اخیر سازمان صداوسیما را رقم زد و حکم به تغییر معاون سیما داد تا حمیدرضا شاه‌آبادی از معاونت صدا به معاونت سیما بیاید.

شاه‌آبادی که از سال ۹۶ در سمت معاون صدا در رادیو فعالیت داشت، اکنون در سمت معاون سیما سکاندار مهم‌ترین بخش صداوسیما شده‌است. آمدن شاه‌آبادی و رفتن مرتضی میرباقری از معاونت سیما، ممکن است به ایجاد تحول در این سازمان منجر شود که باعث واکنش مثبت فعالان فضای مجازی نیز شد. میرباقری به مدت چهار سال در سمت معاونت سیما حضور داشت، در ماه‌های اخیر از سوی برخی چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای با انتقاد‌های تند نسبت به رویکرد‌های مدیریتی و تصمیم‌ها روبه‌رو بود. رئیس رسانه ملی در حکم معاون جدید سیما از وی خواسته است تا بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به مثابه منشور خودسازی سرلوحه عمل قرار دهد. در بخشی از حکم انتصاب شاه‌آبادی آمده‌است: «با توجه به جایگاه، گستره مخاطب و میزان اثرگذاری سیمای جمهوری اسلامی ایران در ارتقا و تعمیق اخلاق در جامعه و نیز حفظ و اعتلای فرهنگ، هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موسع هنری و حرفه‌ای، سرمایه انسانی متعهد و پرتلاش سازمان و حوزه متبوع، در ارتقای کیفی و هنری تولیدات رسانه‌ای با ابتنا بر مطالعات مخاطب‌پژوهی و به‌کارگیری الگوی کارآمد مدیریت پیام اهتمام جدی به عمل آورید.» با تغییر در پیشانی سازمان صداوسیما، علی عسگری «علی بخشی‌زاده» را به عنوان معاون جدید صدا منصوب کرد. بخشی‌زاده پیش از این سوابق مدیریتی متعددی در رسانه ملی داشته‌است که از آن جمله مدیریت شبکه ۲ سیما است.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین در حکمی غلامرضا نوری را به سمت معاون فضای مجازی سازمان برگزید. نوری از اردیبهشت سال جاری سرپرستی این معاونت را در اختیار داشت. همچنین مصطفی محمدی به ریاست مرکز «طرح، برنامه‌وبودجه»، علی طلوعی به ریاست مرکز «تحقیقات» و سید علیرضا شریفی به ریاست مرکز «نظارت و ارزیابی» سازمان منصوب شدند. برخی تحلیل‌ها این تغییرات را که در چند ماه باقی‌مانده به انتخابات ریاست جمهوری رخ داده‌است، نشانه‌ای از تحول در صداوسیما می‌دانند. این سازمان وظیفه سنگینی در ماه‌های پیش‌رو برعهده دارد و همچنان که علی عسکری در حکم انتصاب معاون جدید سیما به آن اشاره کرده‌است، این رسانه وظیفه نشاط‌آفرینی در جامعه را بر عهده دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار