کد خبر: 1022585
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
افتتاح نمایشگاه آنلاین پویش کارو مهارت آموزی؛
مسعود گلشیرازی سرای رشد و نوآوری به کمک دانشگاه‌های استان و اجرای طرح هایی چون پویش و پایش و مساله محور شدن اتاق بازرگانی اصفهان را موجب دستیابی به این توفیق بیان کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ، سرپرست و کارشناس کارآفرینی واشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضاء شورای راهبردی سرای رشد اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، مسعود گلشیرازی کسب رتبه برتر اتاق بازرگانی اصفهان در سنجش میزان رضایت فعالان اقتصادی ازعملکرد دستگاه های اجرایی اقتصادی مرتبط با محیط کسب و کار  استان  را به واسطه خدمت مداری، ایجاد نظر سنجی دوره ای از فعالان اقتصادی و حساسیت بر روی نتایج نظر سنجی ها دانست .

وی اقداماتی مانند راه اندازی سرای رشد و نوآوری به کمک دانشگاه‌های استان و اجرای طرح هایی چون پویش و پایش و مساله محور شدن اتاق بازرگانی اصفهان را موجب دستیابی به این توفیق بیان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه آثار این دست اقدامات برای فعالان اقتصادی استان کاملا ملموس می باشد، تصریح کرد: مساله محور شدن فعالیت های اتاق نهم مطلوبیت اکوسیستم کسب و کاراستان را به دنبال خواهد  داشت.

گلشیرازی ایجاد سرای رشد را یکی از اقدامات زیرساختی اتاق نهم دانست و افزود: با این اقدام، اعضاء اتاق بایکدیگر و دانشگاه‌ها تعامل موثرتری پیدا کرده و در حقیقت برای کمک به کاهش مشکل تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع به یک تیم عملیاتی، تبدیل شده اند.

وی ضمن ارایه پیشنهاد ایجاد ساز و کاری در سرا برای راهنمایی افراد برای تحصیل در رشته های متناسب با روحیاتشان از حمایت بی دریغ اتاق بازرگانی از طرح های مر تبط با ایجاد شغل مورد نیاز صنایع خبر داد.  

سرای نوآوری اتفاقی فرخنده در آموزش عالی کشور

در ادامه پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ایجاد سرای رشد و نوآوری را یک اتفاق مبارک در حوزه آموزش عالی کشور دانست و از خدمات و حمایت های بی دریغ اتاق بازرگانی اصفهان در این خصوص تقدیر نمود.

وی ابراز امیدواری کرد با تداوم فعالیت های سرای رشد و نوآوری گواهی پایان دوره طرح پایش و پویش به یک برند ملی تبدیل شود. 

نمایشگاه پویش کار و مهارت آموزی الگویی برای اصلاح نظام آموزشی

علی کرباسی زاده، عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق اصفهان از ثبت نام 40 شرکت بزرگ و مطرح ،همچنین استارتاپ ها و SME های استان در این طرح خبر داد و گفت: این در حالی است که بیش از 2300 نفر از دانشجویان در حال تحصیل علاقمند به حضور در صنایع و طی دوره های کارورزی نیز در این نمایشگاه اعلام حضور نموده اند. 

وی ابراز امیدواری نمود با طرح مذکور، شاهد شکوفایی در امرآموزش نیروی انسانی کشور و تربیت نیروی کارماهر برای جذب در صنایع و بنگاه های اقتصادی باشیم.

اقدامات بزرگ ؛حاصل اندیشه افراد دارای افکار نو می باشد

همچنین حسین باقری، سرپرست مديريت كارآفريني و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدامات بزرگ و نوین را حاصل اندیشه افراد بزرگ دارای افکار نو دانست واز حمایت این اداره کل از طرح پویش خبر داد و گفت: امید است این طرح که بصورت پایلوت ازاستان اصفهان آغاز شده در سطح ملی پیاده شود. 

استقبال مطلوب صنایع و دانشجویان از طرح پایش

محسن لوح موسوی، مدیر سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان نیزدر این جلسه با بیان اینکه این نمایشگاه با حمایت اتاق بازرگانی و مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری دانشگاه های استان فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: سرای رشد در قالب طرح پویش به تهیه پلتفرم اشتغال و تحصیل همزمان و رصد دائمی کارآموزی، کارورزی و اشتغال پرداخته و گزارش این پلتفرم مبنای برنامه ریزی آموزشی کشور در دانشگاه های استان خواهد بود.

 وی با اشاره به استقبال مطلوب صنایع و دانشجویان برای ثبت درخواست خود در این طرح گفت: در طرح مذکورپس از اعلام موقعیت های شغلی مورد نیاز صنایع به متقاضیان ورود به دانشگاه و کار یک هفته فرصت ثبت نام داده شده است و در جریان برگزاری نمایشگاه از پنجم تا دهم مهرماه مصاحبه های شغلی با کارآموزان و کارجویان به صورت آنلاین از طریق پلتفرم نمایشگاه برگزار می‌شود.

لوح موسوی افزود: پس از انجام مصاحبه آنلاین از سوی صنایع، کارجویان مورد نظر در این طرح پذیرفته و به دانشگاه‌های مجری طرح پویش معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر دانشگاه های استان در جریان طرح پویش قرار گرفته اند، تصریح کرد: ساز و کاری فراهم شده تا دانشجویان، حتی از ترم اول تحصیل نیز بتوانند در صنایع کارآموزی نموده د و تجربه  و سابقه لازم برای شغل مورد نظر خود را در طول تحصیل بدست آورند.

وی گفت: پس از معرفی افراد مورد نظر به سرای نوآوری، از طرف صنایع متقاضی کارآموز و کارجو زمینه حضور دانشجو در صنایع برای طی دوره کارورزی از طریق تعامل با دانشگاه‌های مجری طرح پویش فراهم می شود.

مدیر سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان از حمایت اتاق بازرگانی از این افراد خبر داد و گفت: حق بیمه صد نفر از افراد پذیرفته شده در طرح پویش در دوره اشتغال آزمایشی یا کارآموزی از طرف اتاق اصفهان پرداخت شده و تمامی این اقدامات در راستای اصلاح نظام آموزشی کشور و متناسب سازی رشته های تحصیلی با نیازهای صنایع می باشد.

وی طرح پایش را نیز طرحی برای تقاضا محور نمودن پژوهش های دانشگاهی دانست.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر