کد خبر: 1022571
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
افراد برای پاکسازی پوست صورت خود می‌توانند از ماسک‌های گوناگونی استفاده کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اولین ماسک‌ها به منظور پاکسازی صورت در کشور انگلستان ساخته شدند. از نخستین ماسک‌ها تنها برای سفیدی پوست استفاده می‌شد، اما با گذشت زمان ماسک‌ها در موارد گوناگون پوستی هم مورد استفاده قرار گرفتند.

در شرایط فعلی ماسک‌ها برای سفیدی پوست، رفع جوش، از بین بردن جای جوش، شفاف کردن و آبرسانی به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی شیوه ساخت ماسک‌ها به چهار قسمت تقسیم بندی می‌شوند:

۱_ماسک‌های دست ساز (DIY): این نوع ماسک‌ها در خانه و توسط خودتان تهیه خواهند شد.

۲_ماسک تجاری: این ماسک در فروشگاه‌های لوازم آرایشی، عطاری و داروخانه‌ها یافت می‌شوند.

۳_ماسک‌های نیمه حرفه ای: ماسک‌های نیمه حرفه‌ای در سالن‌های زیبایی، آرایشگاه‌ها و اسپا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۴_ماسک‌های کلینیکی: ماسک‌های کلینیکی جز بهترین و با کیفیت‌ترین ماسک‌ها به شمار می‌آیند که استفاده از این نوع ماسک‌های پوستی نسبت به موارد ذکر شده قبلی تاثیر گذارتر است.
مفیدترین ماسک‌های خانگی و دست ساز

ماسک مناسب برای آکنه

از شایع‌ترین مشکلات پوستی می‌توان به آکنه اشاره کرد، معمولا افرادی که این مشکل پوستی را دارند به دنبال روش‌های مختلفی می‌گردند که توصیه می‌کنیم از درست کردن ماسک سفیده تخم مرغ غافل نمانند.

۲ یا ۳ زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده سپس با استفاده از یک گوش پاک کن سفیده تخم مرغ را که قبلاً در ظرف جداگانه‌ای ریخته‌اید به صورتتان بزنید.

حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه ماندن این ماسک روی صورتتان را بدهید و بعد از آن صورت خود را بشویید؛ پس از شستن ماسک از روی صورت با استفاده از مرطوب کننده‌ای که مناسب آکنه پوستی است صورت خود را مرطوب کنید. گوش پاک کن از تمیزترین وسایل بهداشتی بدن به شمار آمده و از پنبه یا پد‌های آرایشی هم بهتر است.

لکه‌های تیره پوست می‌تواند دلایلی از جمله افزایش سن، تابش پرتو‌های مضر آفتاب و آکنه‌ها داشته باشد. این مشکل پوستی هایپرپیگمنتیشن نامیده می‌شود. استفاده از ماسک‌های خانگی تا حدودی برای از بین بردن این مشکل موثر هستند، اما برای دریافت نتیجه دلخواه در کلینیک‌های پزشکی به لایه برداری عمیق بپردازید. از موثرترین ماسک‌های صورت برای از بین رفتن لکه‌های تیره می‌توان به ماسک زردچوبه اشاره کرد.

روش تهیه ماسک زردچوبه و عسل برای از بین بردن لکه‌های پوستی

۱/۲ قاشق چای خوری زردچوبه را به همراه ۱ الی ۲ قاشق غذا خوری عسل در ظرفی ریخته و آن‌ها را ترکیب کنید. پس از زدن این ماسک به پوست خود بعد از گذشت زمانی حدود ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

غدد سباسه یا چربی موجود در پوست برای افراد دارای پوست چرب بیش از نیاز طبیعی سبوم یا روغن طبیعی پوست را می‌سازند و تولید بیش از حد این ماده ممکن است به ایجاد آکنه، التهاب و مسدود کردن منافذ پوست کمک کند. در چنین حالتی استفاده از موز در جمع آوری روغن اضافی بدن و لیمو نیز در پاکسازی منافذ پوستی به کار می‌آیند.

روش تهیه ماسک لیمو و موز

یک موز را له کنید سپس ۱۰ قطره از آب لیمو با یک قاشق چای خوری روغن زیتون فوق بکر (اکسترا ویرجین) را به آن اضافه کنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از گذشتن ماسکی که روی صورتتان گذاشته اید آن را با آب گرم بشویید.

در صورت ناتوانی پوست برای مرطوب نگه داشتن، پوست خشک ایجاد می‌شود که مصرف ماسک‌های مناسب برای افراد دارای پوست خشک موجب جلوگیری از کدر شدن پوست و خارش آن خواهد شد.

روش تهیه ماسک آبرسان خیار و آلوئه ورا

۱/۲ یک خیار را در مخلوط کن ریخته (می‌توانید رنده نیز بکنید) سپس به آن ۲ قاشق غذا خوری از ژل آلوئه ورا اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. ماسک را حدود ۳۰ دقیقه بر پوست خود قرار داده و پس از آن با آب بشویید.

مصرف ماسک‌هایی از جمله ماسک آووکادو و پودر کاکائو سبب تحریک کلاژن سازی پوست و در نتیجه جوان و شاداب سازی پوست می‌شود.

روش تهیه ماسک ضد چروک

ابتدا هسته دو آووکادو را از میوه جدا کرده و قسمت گوشتی را با دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. بعد از زدن این ماسک و پس از گذشت حدود ۲۰ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

نکاتی در خصوص استفاده از ماسک‌های دست ساز و خانگی

زمان مورد نیاز برا جذب ماسک به روی پوست حدود ۱۰ الی ۳۰ دقیقه است، بنابراین به هنگام استفاده از ماسک‌های خانگی اجازه جذب در زمان مورد نیاز را به روی پوست خود بدهید.

تمیزی پوست به جذب بهتر مواد هنگام استفاده از ماسک‌ها می‌شود، قبل از مصرف این ماسک‌ها حتما صورت خود را به همراه آب و یک شوینده ملایم بشویید و پس از شستن حتما از آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌های مناسب نوع پوستتان استفاده کنید. پس از پاک کردن ماسک‌ها مقداری از آب سرد را یا به صورتتان بپاشید، این کار موجب بسته شدن منافذ پوستی صورت می‌شوند.

کار‌هایی که نباید هنگام استفاده از ماسک انجام دهید

در صورت بروز هر یک از علائم حساسیت پوستتان نسبت به ماسک مورد نظر از جمله قرمزی، خارش و بثورات پوستی (جوش و ضایعات دیگر) از آن ماسک دیگر استفاده نکنید.

بر خلاف باور عموم استفاده مداوم از انواع ماسک‌ها برای پوست نه تنها مفید نیست بلکه دارای مضرات زیادی هم است، بنابراین به استفاده از ماسک‌ها در یک یا دوبار در هفته اکتفا کنید.

طولانی ماندن ماسک روی صورت موجب بروز اختلالات پوستی، التهاب و انواع مشکل می‌شوند، پس ماسک را برای مدت طولانی روی پوست نگذارید.

اگر مراقبت‌های مهم و اساسی را انجام ندهید درواقع استفاده از این ماسک‌ها بی تاثیر خواهد بود. طبق تحقیقات به دست آمده ماسک‌های تجاری موثرتر و بهتر از ماسک‌های دست ساز خانگی هستند. یکی از مهم‌ترین مشکلات ماسک‌های تجاری وجود مواد شیمیایی و سنتتیک است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار