کد خبر: 1022546
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا امید‌ها برای چهارمین بسته محرک مالی کرونایی را از بین برد و ذخایر نفت آمریکا بیش از انتظار افزایش یافت، قیمت نفت در معاملات روز کاهش یافت.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا امید‌ها برای چهارمین بسته محرک مالی کرونایی را از بین برد و ذخایر نفت آمریکا بیش از انتظار افزایش یافت، قیمت نفت در معاملات روز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۳ سنت کاهش ۴۲.۳۲ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴۴ سنت کاهش ۴۰.۲۳ دلار معامله شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «پس از اینکه ترامپ به مذاکرات در مورد محرک مالی پایان داد و ذخایر نفت آمریکا نخستین هفته افزایشی پس از ۴ هفته را ثبت کرد، قیمت نفت کاهش یافت.»

ترامپ به مذاکرات با دموکرات‌ها در مورد بسته کمک مالی در روز سه شنبه پایان داد، درحالی که امریکا بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت در جهان است و تا انتخابات ریاست جمهوری چند هفته بیشتر نمانده است.

مویا افزود: «تصمیم ترامپ برای پایان دادن به بسته محرک مالی بازار‌ها را شوکه کرد. در عین حال، بسیاری انتظار نداشتند که توافقی پیش از انتخابات صورت گیرد و این پایان ناگهانی تمامی دارایی‌های ریسک پذیر را به شدت افت داد.»

همچنین از عوامل دیگر فشار بر قیمت نفت، آمار‌های موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۹۵۱ هزار بشکه افزایش یافته است.

همچنین شرکت‌های انرژی، کارکنان خود از سکو‌های نفتی تخلیه کرده اند که این اقدام برای ششمین بار در سال جاری صورت گرفته است. طوفان دلتا در حال نزدیک شدن به سواحل خلیج مکزیک است و تولید نفت آمریکا را هدف قرار داده است.

این طوفان ۲۹.۲ درصد تولید نفت این خلیج را متوقف کرده که ۱۷ درصد مجموع تولید نفت خام آمریکا را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار