کد خبر: 1022525
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: راهپیمایی اربعین باید به یک اعتراض جهانی علیه قدرت اهریمنی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی اربعین؛ اعتلای نهضت حسینی تحقق تمدن نوین اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: خصوصیاتی که امام حسین(ع) دارد، هیچ یک از امامان ندارند، همچنین به جز امام حسین(ع) هیچ امامی زیارت اربعین ندارد.

وی افزود: تسلیت گفتن به معنای فراموش کردن است و نباید برای شهادت امام حسین(ع) نیز تسلیت بگوییم؛ چون قرار نیست امام حسین(ع) فراموش شود.

عاملی با بیان اینکه ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین باید بررسی شود، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین باید به یک اعتراض جهانی علیه قدرت اهریمنی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز با بیان اینکه این همایش با همراهی دانشگاه‌های استان و دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، گفت: جای خرسندی است که امروز اعلام کنیم به برکت نام امام حسین(ع)، برگزاری این همایش در سال آتی به صورت بین‌المللی مورد تصویب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این همایش از مذاهب مختلف دریافت مقاله داشتیم، افزود: به خاطر شیوع بیماری کرونا نتوانستیم دعوت عمومی داشته باشیم و این همایش از شبکه تلویزیونی سبلان و صفحه رسمی روابط عمومی دانشگاه در اینستاگرام به صورت زنده پخش شد.

حسنی یکی از صفات مومن را خواندن زیارت اربعین عنوان کرد و گفت: اربعین شیرازه کتاب بندگی بوده و ثابت کرده است که نور خدا فراموش شدنی نیست و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

رئیس اولین همایش ملی اربعین؛ اعتلای نهضت حسینی تحقق تمدن نوین اسلامی با بیان اینکه حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین به ما نشان داد باید صبور باشیم و مقاومت برای همیشه ماندگار است، افزود: اربعین اوج مقاومت را به ما یاد داد و مایه عظمت امت اسلامی می باشد.

در ادامه حسین محسنی دبیر علمی همایش نیز ضمن ارائه گزارشی از روند همایش، با بیان اینکه در زمان بسیار محدودی که از پخش پوستر تا گردآوری مقالات داشتیم به خاطر گیرایی محورها و بدیع بودن موضوعات حدود ۱۱۰ مقاله از ۲۵۰ پژوهشگر تحویل دبیرخانه همایش شد، گفت: این مقالات توسط ۴۸ عضو کمیته علمی داوری و تایید شد که کمیته داوران متشکل از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از ۱۳ استان بود که در حوزه های مختلف اجتماعی، هنری، ادبی، دینی و سیاسی فعال هستند.

وی با بیان اینکه از همه استان‌های کشور مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود، افزود: مقالات واصله از استان‌های مرزنشین و اهل سنت قابل توجه بود.

گفتنی است در پایان این همایش از محسن اعلایی، مسروره مختاری، آیدین ضیایی و ایران سلیمانی به عنوان صاحبان مقالات برتر و از عسگر شاهی شاعر، غلامحسین صبوری روحانی، عظیم عظیم‌پور خانواده شهدا، خانواده مرحوم محمدباقر منصوری مداح ولایی، خانواده مرحوم مصطفی نوروزی شهید مدافع سلامت و عبدالله رضایی جانباز مدافع حرم به عنوان خادمان اربعین تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر