کد خبر: 1022427
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای امضای تفاهم نامه بین شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و گروه مپنا در خصوص طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی از طریق فاینانس ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز و آخرین وضعیت روند تامین مالی و بررسی‌های میدانی اجرای آن، تصمیماتی درباره سرمایه‌گذاری و اجرا گرفته شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین : خیراله خادمی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته اظهارکرد: روز گذشته دومین جلسه در خصوص بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسی‌های میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی در خصوص سرمایه گذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمان بندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شرکت ساخت وتوسعه ارایه کند. اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را موجب اتصال مرکز کشور از طریق استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی در جنوب کشور دانست و گفت: این خط آهن به عنوان کوتاه‌ترین مسیر ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد.

راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز ۵۱۰ کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای ۸۶ کیلومتر تونل و ۱۵.۵ کیلومتر پل است. در طول این مسیر ۱۰ ایستگاه درجه دو و ۸ ایستگاه درجه ۳ وجود دارد. این خط آهن بیش از ۵ هزار نفر در دوره ۵ ساله ساخت و بیش از۱۲۰۰ نفر در زمان بهره برداری ۳۰ ساله ایجاد می‌کند و با توجه به مزایای حمل و نقل از طریق خط آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار