کد خبر: 1022250
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
معاون آموزش و پرورش استان اردبیل:
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در قالب طرح کوچ سعی بر کاهش سه درصدی اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان است تا زمینه سلامت دانش‌آموزان فراهم آید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، منصور صاحب در جلسه معاونین تربیت بدنی نواحی و مناطق آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا یکی از دغدغه‌های جدی آموزش و پرورش کم تحرکی دانش‌آموزان و افزایش وزن آنهاست که در قالب طرح کوچ سعی بر کنترل وزن و چاقی این قشر است.

وی ضرورت همکاری اولیای دانش‌آموزان را در اجرای این طرح با عوامل مدرسه یادآور شد و خاطرنشان کرد: از والدین خواسته‌ایم تا دو عدد اندازه قد و وزن دانش‌آموزان خود را به مدارس اعلام کنند تا در سامانه مورد نظر به ثبت برسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با ثبت این اطلاعات ما به لاغری، چاق بودن و یا نرمال بودن وزن دانش‌آموزان پی برده و تا آخر مهرماه با جمع‌آوری اطلاعات سعی خواهیم کرد تا نتایج را در اختیار مشاوران مدارس قرار دهیم.

صاحب بیان کرد: در این فرآیند مشاور تغذیه، سلامت و تحرک بدنی سعی خواهند کرد تا اطلاعات دقیق و مفید را در اختیار اولیا قرار دهند تا آنها نسبت به تامین سلامت فرزندان خود برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: در سنجش ثانویه که در اسفندماه اتفاق می‌افتد وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا کاهش سه درصدی اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان اتفاق بیفتد که این امر گامی موثر در ارتقای سلامت نسل آینده خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل از فقر حرکتی به عنوان قاتل خاموش یاد کرد و گفت: در این شرایط کرونایی بهتر است با آموزش والدین آنها را به تحرک‌بخشی فرزندانشان ترغیب کنیم تا سلامت آنها دچار مخاطره نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر