کد خبر: 1022213
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
سید مرتضی نبوی گفت:
مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر، گفت : شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر متعلق به اقشار مختلف مردم شهرستان بوده و مجموعه‌ای با ظرفیت تولید ثروت برای آحاد مردم منطقه است.
بهاره عشقی صابر

سید مرتضی نبوی مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگویی با خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر متعلق به اقشار مختلف مردم شهرستان بوده و مجموعه‌ای با ظرفیت تولید ثروت برای آحاد مردم منطقه است.

وی با اشاره به عدم وجود محدودیت در فعالیت‌های این تعاونی افزود: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان و هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل افزونه زاد (رانت زا) بودن آن، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، تشکیل و فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر با تأکید بر اختیارات قانونی شرکت تعاونی توسعه و عمران، بیان کرد: این شرکت بر اساس قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و در اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور تأسیس و شکل گرفته و همواره برای خدمت به مردم و ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای اعضاء و فارغ از هرگونه نگرش سیاسی و حزبی گام برداشته و فعالیت می‌کند.

نبوی با بیان اینکه شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان از سال ۱۳۹۴ تأسیس و اقدام به عضوگیری کرده، تأکید کرد: الان دومین هیأت مدیره با رأی اعضاء مشغول به فعالیت شده و در دوره جدید فارغ از گرایش‌های سیاسی، حزبی و جناحی همه اعضای هیأت مدیره دست در دست هم داده تا شرایط مناسبی برای فعالیت به وجود آورند.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اقدام گفت: با آغاز فعالیت در دوره جدید هیأت مدیره دو پروژه عمرانی زیتون و شهر کفش در دستور کار قرار گرفت که با پیگیری‌های انجام شده و با همکاری همه جانبه اعضاء ضمن خرید زمین‌های مورد نیاز اقدامات لازم برای اخذ مجوزهای قانونی از مراجع رسمی انجام و در حال طی مراحل اداری هستند.

مدیرعامل تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر انجام فعالیت‌های عمرانی و توسعه شهرستان را رسالت اصلی ایجاد این تعاونی برشمرد و عنوان کرد: با توجه به اینکه بالغ بر ۷۵۰ واحد تولیدی کفش در سطح شهرستان اسلامشهر در حال فعالیت هستند، با همکاری اتحادیه کفاشان و در راستای ساماندهی این صنف و به منظور ایجاد قطب کفش ورزشی کشور در این شهرستان یک قطعه زمین به مساحت بالغ بر ۲۸ هکتار خریداری و در حال انجام اقدامات لازم برای احداث شهرک کفش در این منطقه هستیم.

نبوی با اشاره به مشخصات و موقعیت زمین مورد نیاز اجرای طرح شهر کفش تصریح کرد: با هماهنگی اتاق اصناف اتحادیه کفاشان، فرماندار و دیگر ارگان‌های اجرایی و نظارتی شهرستان قطعه زمینی برای این کار در جاده احمدآباد مستوفی جنب مرکز صدا و سیما که بالغ بر ۳۰ سال بایر بوده و به علت نبود آب هیچ‌گونه کشتی در آن انجام نمی‌گرفته، تهیه و خریداری شد.

وی با بیان اینکه در احداث مجموعه شهر کفش برای شرکت تعاونی سودی نمی‌توان متصور شد، اظهار کرد: احداث این مجموعه افتخاری است که برای تعاونی به همراه خواهد داشت و تاکنون از ۱۳ استعلام مورد نیاز، پاسخ ۱۱ مورد اخذ و منتظر طی مراحل اداری برای اخذ مجوزهای دیگر هستیم.

مدیرعامل تعاونی توسعه و عمران اسلامشهر با اشاره به ویژگی‌های مکان در نظر گرفته شده برای شهر کفش گفت: نزدیکی به بندر خشک آپرین و دسترسی آسان به دو بزرگراه و شریان حیاتی کشور، دسترسی آسان به فرودگاه امام خمینی و مهرآباد، نزدیکی به کلانشهر تهران و بازار هدف از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد برای ایجاد شهر کفش در این محل می‌توان برشمرد که با احداث این مجموعه بالغ بر ۵ هزار فرصت اشتغال مستقیم و بالغ بر ۱۰ هزار شغل غیرمستقیم به وجود می‌آید.

نبوی با اشاره به دیگر فعالیت‌های شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان افزود: علاوه بر این پروژه‌های شهر کفش و زیتون، چندین طرح دیگر در عرصه‌های خدماتی، فرهنگی، فروشگاهی کشت و صنعت، زیست محیطی و موارد دیگر در حال مذاکره و اخذ مجوزهای لازم است تا ضمن بهره برداری از این طرح ها سرمایه‌های مردم شهرستان در راه توسعه عمران و آبادانی منطقه و انجام فعالیت‌های اقتصادی صرف شود.

وی با بیان اینکه برای صدور مجوزهای مورد نیاز فعالیت‌های عمرانی این شرکت، مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اختیاری ندارند و تصمیم‌گیری‌ها در استان انجام می‌گیرد و طی کردن این مراحل باعث طولانی شدن پروسه صدور مجوزها می‌شود، تشریح کرد: با توجه به بروز و شیوع ویروس کرونا و عدم تشکیل برخی جلسات، روند تصمیم گیری برای صدور مجوزها را به تأخیر انداخته که امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر افزود: در شرایط فعلی که کشور و شهرستان بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش و همراهی برای انجام فعالیت‌ها است، تنها با ایجاد فضای دوستی، وحدت و آرامش می‌توان کارها را بهتر پیش برد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
3
پروژه زیتون کی تحویل داده میشه برای ایجاد یه سر پناه خواهش مکنم هرچه سریع تر اقدام کنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر