کد خبر: 1022163
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲
ادامه توطئه سعودی‌ها علیه نماینده فینالیست ایران
نه توطئه کارساز بود و نه لابی و دلار‌های هزینه شده، چراکه پرسپولیس یک تیم بود، یکه و تنها، اما یک تیم. تیمی منسجم که در زمین بازی کار را تمام کرد. النصر، اما هنوز نتوانسته این ناکامی را هضم کند و حالا به دنبال دستاویز‌های دیگری است تا باز هم داستان را خارج از چارچوب زمین بازی تغییر دهد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیرشان به سنگ خورد و لابی‌های حقیرشان نتوانست نتیجه را در زمین بازی تغییر دهد، اما بازی‌های کثیف‌شان تمامی ندارد و هنوز هم به دنبال یافتن راهی هستند برای حق‌خوری و این‌بار محرومیت پرسپولیس به واسطه شکایت برانکو را علم کرده‌اند که نماینده سرخپوش ایران از بازیکنانی استفاده کرده که نمی‌توانستند در آسیا بازی کنند. البته استارت این یکی را هم برخی داخلی‌ها زدند، هرچند که جاودانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تأکید کرده که پرسپولیسی‌ها زرنگی کردند و قرارداد بازیکنان جدید خود را در مهلت قانونی و پیش از اعمال محرومیت فیفا به ثبت رساندند و دارو بوشیج، وکیل برانکو نیز این مسئله را تایید می‌کند: «در آخرین نامه فیفا عنوان شده که در صورت عدم پرداخت مطالبات برانکو تا ۲۱ شهریور، ممنوعیت نقل و انتقال بازیکن از ۲۲ شهریور و بدون نیاز به ارسال نامه مجدد به صورت خودکار اجرا می‌شود، به همین دلیل بازیکنان جدید پرسپولیس قانونی هستند، چراکه پیش از محرومیت قراردادشان به ثبت رسیده است.»

ادامه لابی‌های کثیف

باشگاه النصر، اما بعد از آنکه نتوانست بهره‌ای از محروم کردن آل‌کثیر ببرد، سراغ دستاویز دیگری رفته و با ارسال نامه‌ای اعتراز آمیز به AFC مدعی شده که چند بازیکن پرسپولیس قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا به این تیم پیوسته‌اند. این در حالی است که تیم مجوز کمیته حل اختلافات را به دست نیاورد، به همین خاطر نمی‌توانست از بازیکنان جدید خود استفاده کند و امیدوار است با این دستاویز نتیجه باخت خود به پرسپولیس در ضربات پنالتی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را لاپوشانی کند یا حداقل تغییر دهد. شکایتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی یکی، دو روز آینده به آن پاسخ خواهد داد، اما پرسپولیس نباید در این مدت بیکار بنشیند به تماشای یکه‌تازی سعودی‌ها. سرخپوشان علاوه بر ارائه مستندات خود در خصوص داستان آل‌کثیر باید در مورد توطئه دوم عربستانی‌ها نیز سریع‌تر اقدام کنند تا شومن‌بازی‌های النصر یک‌بار دیگر کار دست پرسپولیس ندهد. البته باشگاه پرسپولیس اخبار کذبی را که در این مدت آب به آسیاب دشمن ریخت نیز پیگیری می‌کند که با شلوغ‌کاری خودی‌ها در داخل کشور شادی گل آل‌کثیر را نژادپرستانه وانمود کردند، اما در خصوص داستان محرومیت از فصل نقل و انتقالات هم باشگاه باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد، قبل از اینکه سعودی‌ها یک‌بار دیگر نماینده ایران را با اقدامات ناجوانمردانه خود نقره‌داغ کنند، خصوصاً که کارشناسان حقوقی معتقدند پرسپولیس حتی در مورد آل‌کثیر هم می‌تواند رأی صادره را تغییر دهد، پس نباید دست روی دست بگذارند.

تیمی که تیم بود

کمتر کسی تصورش را می‌کرد تیم یحیی تا فینال آسیا پیش بیاید. دست پرسپولیس باز هم خالی بود، سرخپوشان این‌بار نفرات جدیدی را به جمع خود اضافه کرده بودند، اما ستاره‌های خوبی را هم از دست دادند که نبود هر کدام می‌توانست ضربه مهلکی برای پرسپولیس باشد، اما همانطور که در تمام طول این مدت یحیی و شاگردانش فریاد زدند پرسپولیس یک تیم بود. یک تیم کامل و منسجم که متکی به فرد نبود. به همین دلیل هم جدایی علیپور، ترابی، بیرانوند یا حتی محرومیت آل‌کثیر در فاصله سه ساعت مانده به بازی نیمه‌نهایی نتوانست ضربه سنگین و جبران‌ناپذیری را بر پیکره سرخپوشان وارد کند. تیمی که نه فقط خوب، با‌برنامه و تکنیکی بازی کرد که نتایج قابل قبولی را هم به دست آورد و مستحق حضور دوباره در فینال بعد از یک سال وقفه بود، آن هم با از سد راه برداشتن یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا که امیدوار بود به واسطه لابی‌ها و دلار‌های خود نتیجه بگیرد، اما تقلاهایش در خارج از زمین نتوانست تأثیری در عملکرد سرخپوشان درون مستطیل سبز داشته باشد.

دست‌تن‌ها و یکدست

پرسپولیس موفقیت خود در طول سال‌های اخیر را مدیون دوری از حواشی بسیاری است که این تیم را احاطه کرده‌اند. در همین مقطع کنونی بر کسی پوشیده نبود که مدیریت باشگاه با کادر فنی و حتی بازیکنان تنش‌های بسیاری داشت، به طوری که یحیی قبل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا چندین مرتبه چمدان‌هایش را برای جدایی از تیمی که با آن عنوان قهرمانی لیگ را کسب کرده بود، بست. شجاع خلیل‌زاده هم شاکی از عدم توافق با کادر مدیریت باشگاه راهی قطر شد و ادعای پرداخت پاداش پیروزی‌های سرخپوشان در این رقابت‌ها نیز بر کسی پوشیده نیست. داستان‌هایی که هرکدام تک به تک برای زمین زدن سرخپوشان کافی بود، اما نه وقتی یحیی و شاگردانش از همان ابتدا به این نتیجه رسیده بودند که مشکلات را با خود به زمین مسابقه نبرند و در بازی جز به خودشان به هیچ کس حتی عدالت داور نیز دل نبندند. این همان رمز موفقیت تیمی است که نه السد متمول برابرش حرفی برای گفتن داشت، نه پاختاکور چغر و نه حتی النصر لابی‌باز که پشتش به حمایت‌های ناجوانمردانه AFC گرم بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار