کد خبر: 1022107
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها:
جامعه صیادی استان بوشهر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و یکی از اصلی‌ترین مشکلات این قشر نداشتن سهمیه بنزین ارزان قیمت است، در صورتی که درآمد زیادی ندارد.

به گزارش جوان آنلاين، طاها دشتی مطلق نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات صیادان استان گفت: متاسفانه جامعه صیادی استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند در صورتی که درآمد زیادی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات این قشر نداشتن سهمیه بنزین ارزان قیمت است. پس از گران شدن قیمت بنزین قرار بود سهمیه مشخصی برای این قشر تعیین شود تا بتوانند از بنزین ارزان قیمت استفاده کنند اما هنوز به سرانجام نرسیده است و صیادان مجبورند از بنزین 3 هزار تومانی استفاده کنند که با توجه به مصرف بالای شناورها هزینه سنگینی را به جامعه صیادی تحمیل می کند.

دشتی مطلق ادامه داد: از سوی دیگر نبود اورژانس هوایی بسیار مشکل‌ساز است. متاسفانه سالانه نزدیک به 100 ماهیگیر در دریا دچار سانحه شده و جان خود را از دست می‌دهند و کاری نمی‌شود برای آنها انجام داد. از این رو باید حداقل 5 پایگاه اورژانس هوایی آماده به خدمت در استان مستقر باشد تا جان صیادان را حفظ کرد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به دستگیری صیادان ایرانی از سوی گارد ساحلی کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس عنوان کرد: این هم یک مسئله مهمی است که باید فکری برای آن کرد. باید صیادان آموزش بیشتری در این رابطه ببیند تا از خط مرزی تجاوز نکنند چرا که وقتی یک صیاد از سوی گارد ساحلی کشور خارجی بازداشت می‌شود هزینه و کار زیادی می‌طلبد تا به کشور باز گردد و مشکلات زیادی برای خانواده وی و دستگاه سیاست خارجی به وجود می آورد.

وی افزود: در مجموع جامعه صیادی جامعه ضعیفی است و مشکلات معیشتی جدی دارد که باید از سوی دولت حمایت شود. بیکار شدن صیادان به مراتب هزینه بیشتری برای دولت دارد از این رو لازم است با طراحی بسته‌های حمایتی، اعطای وام‌های کم‌بهره و حمایت‌های شغلی مناسب این قشر را تقویت کرد تا بتوانند زندگی خود را اداره کنند. بیکار شدن یک صیاد مساوی با فقیر شدن یک خانواده است که باتوجه به جمعیت بالای جامعه صیادی کشور این رغم سرسام‌آور می شود.

دشتی مطلق با اشاره به تاثیر صید غیرمجاز در کاهش رونق کار صیادان گفت: صیادان غیرمجاز که هم ایرانی و هم خارجی هستند با صید خارج فصل و بی‌قاعده سفره صیادانی که برای مجوز هزینه کرده‌اند را کوچیکتر می‌کنند و به محیط زیست دریای خلیج‌فارس و دریای عمان آسیب وارد می‌کنند. بنابراین دست صیادان خارجی را کوتاه کرد و صیادان غیرمجاز داخلی را نیز به سمت مشاغل دیگر هدایت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار