کد خبر: 1022040
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
اعلام فراخوان کنگره ملی شعر و ادب ایران به نام استاد شهریار
فراخوان و پوستر کنگره ملی شعر و ادب ایران؛ بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز اعلام شد که مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مهرماه است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،محورهای این کنگره شامل جهان بینی و نگرش دینی و اعتقادی شهریار، شهریار و وحدت ملی و هویت ایرانی، شهریار، زبان مادری و زبان ملی، بررسی پژوهش های شهریار شناختی در ایران و جهان، شهریار و شعر کلاسیک، شهریار و فردوسی، شهریار و نظامی، شهریار و سعدی، شهریار و مولوی، شهریار و حافظ، شهریار و شعر نو است.

همچنین این کنگره در موضوعات شهریار و نیما، شهریار و نوپردازان، تاثیر شهریار بر شعر فارسی معاصر، شهریار و شعر کلاسیک ترکی، نوآوری‌های شهریار در شعر ترکی، حیدر بابایه سلام و نظیره های آن در ایران و جهان (جمهوری آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، عراق، سوریه، ...)، ترجمه ها و نظیره های فارسی حیدر بابایه سلام، جمال‌شناختی منظومۀ سهندیم (سهندیّه)، تاثیر شهریار بر شعر معاصر ترکی و... اثر می پذیرد.

شهریار و مشاهیر آذربایجان، مکتب شهریار، سبک و زبان شهریار، شهریار و سبک های شعر فارسی، نقد شعر شهریار، نقد دیدگاه ها و پژوهش‌ها در حوزهء شهریارشناسی، ظرفیت های نمایشی، روایی و داستانی شعر شهریار، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در شعر شهریار، بررسی اشعار آیینی شهریار، مردم و جامعه در شعر شهریار، شهریار و فرهنگ مردم، شهریار و معاصران او(ملک الشعرای بهار، ایرج میرزا، عارف قزوینی، میرزاده عشقی، پروین اعتصامی، امیری فیروزکوهی، رهی معیری، فرخ خراسانی، هوشنگ ابتهاج، گلشن آزادی، فریدون توللی و...)، طنز در شعر شهریار، غزل فارسی و شهری و  مثنوی سرایی و شهریار از دیگر موضوعات این کنگره است.

شرکت کنندگان در این کنگره می توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه کنگره به نشانی تبریز، خیابان آزادی، چهارراه ابوریحان، نبش لاله زار جنوبی، ساختمان مرکزی شهرداری تبریز، طبقه چهارم، ضلع غربی، معاونت فرهنگی اجتماعی و یا از طریق پست الکترونیک shahryarcongress@gmail.com  ارسال کنند.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت shahryar-cgs.tabriz.ir مراجعه کنند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر