کد خبر: 1022028
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
در نیمه نخست سال جاری،
مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از بهره‌مندی ۱۱۶ هزار و ۱۱۰ بیمار از خدمات پزشکی این مؤسسه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

دکتر ناصر سرگلزایی با اشاره بر اینکه خدمات مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی توسط بخش‌های مختلف دارالشفاء امام رضا(ع) و همچنین پایگاه‌‌های فوریت‌های پزشکی مستقر در حرم مطهر رضوی به بیماران ارائه می‌‌شود، ابراز کرد: بیش از 13 هزار و 400 بیمار اورژانسی زائر و مجاور در شش ماهه ابتدای سال 99 از خدمات رایگان این پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استفاده کردند.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مراجعان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در این مدت به تیرماه اختصاص دارد، افزود: بخش پزشکان عمومی دارالشفای امام رضا(ع) نیز با ارائه خدمات شبانه‌روزی به 28 هزار و صد بیمار، پذیرای بیشترین تعداد مراجعان این مؤسسه در شش ماهه ابتدای سال 99 بوده است.
مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی ادامه داد: پلی ‌کلینیک دندان ‌پزشکی نیز به بیش از 12 هزار و 300 بیمار خدمات متنوعی شامل پروتز، ترمیمی، جراحی، جرم‌ گیری، معالجه ریشه، کشیدن دندان، معاینه، رادیوگرافی و ایمپلنت در نیمه نخست سال جاری ارائه کرده است.
سرگلزایی گفت: همچنین بخش پزشکان متخصص دارالشفای امام رضا(ع) در این مدت به 10 هزار و 720 بیمار خدمات‌رسانی کرده است که بیشترین تعداد مراجعان به ترتیب مربوط به پزشکان متخصص داخلی و گوارش، زنان و ارتوپدی بوده است.
وی با اشاره به اینکه این مؤسسه با بهره‌گیری از ظرفیت دو واحد دیالیز و شیمی درمانی دارالشفای امام رضا(ع) به جمعی از بیماران صعب العلاج زائر و مجاور خدمات‌رسانی می کند، افزود: این دو واحد در شش ماهه ابتدای امسال به ترتیب پذیرای حدود هزار و 650 بیمار همودیالیزی و افزون بر 300 بیمار سرطانی بودند.
مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین زائران و مجاوران این آستان مقدس از خدمات سایر بخش‌ های همچون آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانس، نوار قلب، بینایی‌ سنجی، تست ورزش، ماموگرافی، نوار مغز، آندوسکوپی، تزریقات، پانسمان، سرم ‌تراپی و... بهره‌مند شدند.
سرگلزایی از دارالشفای امام رضا(ع) به ‌عنوان «مرکز سطح دو مقابله با کرونا» نام برد و افزود: با استقرار کمیته‌ای شبانه‌روزی متشکل از پزشک، پرستار و همچنین استقرار آمبولانس، بررسی اولیه بیماران مشکوک مبتلا به کرونا از جمله آزمایش خون و رادیوگرافی از قفسه سینه در این مرکز درمانی انجام شده و در صورت نیاز بیمار توسط آمبولانس دارالشفا به بیمارستان مربوطه اعزام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌‌های پزشکی این مؤسسه به منظور ایجاد امنیت پزشکی، حفظ سلامتی و آرامش خاطر زائران و مجاوران از طریق تماس با شماره‌ داخلی 2424 و شماره‌ عمومی 32002424، در تمام ساعات شبانه ‌روز به عموم بیماران اورژانسی حاضر در اماکن متبرکه رضوی خدمات‌رسانی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار