کد خبر: 1021971
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
رئیس سابق دانشگاه بقیه‌الله گفت: با توجه به نیازی که وجود داشت ما همه پزشکان با تخصص‌های مختلف بیمارستان بقیه‌الله را با یک هفته آموزش به درمانگر کرونا تبدیل کردیم که این ابتکار بسیار موفقیت آمیز بود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در ادامه سلسله نشست‌های روایت فتح کرونا، نشستی تخصصی با موضوع اقدامات دانشگاه و بیمارستان بقیه الله (عج) در مقابله با ویروس کرونا با حضور علیرضا جلالی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد.

جلالی در ابتدای نشست با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های تمامی پزشکان برای درمان کرونا گفت: ما در بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) به طور استاندارد تعداد محدودی پزشک متخصص که بتواند با بحران کرونا مقابله کنند دردسترس داشتیم و اگر ۷۰۰ بیمار بستری در بیمارستان بقیه الله (عج) را با شش پزشک ویزیت می‌کردیم با فاجعه بزرگی روبرو می‌شدیم به همین دلیل ما همه پزشکان، با تخصص‌های مختلف را با یک هفته آموزش و رعایت پروتکل‌ها به درمانگر کرونا تبدیل کردیم که این ابتکار بسیار موفقیت آمیز بود و این شیوه از کار را به وزارت بهداشت نیز پیشنهاد دادیم.

وی در ادامه افزود: چین در زمان کوتاه چند روزه توانسته بود که یک نقاهتگاهِ هزار تخت خوابی راه‌اندازی کند درحالی که رصد‌های ما نشان می‌داد که آن‌ها فقط در یک سوله، تخت گذاشته‌اند و ما در بیمارستان بقیه‌الله یک نقاهتگاه هزار و صد تخت خوابی با تمام امکانات تاسیساتی و لوله‌کشی اکسیژن‌ها راه اندازی کردیم؛ که متاسفانه کار تبلیغاتی روی آن صورت نگرفت.

مشاور سلامت فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درمورد پیشرفت‌های علم و فناوری اشاره کرد: در حوزه تولید دانش و فناوری؛ تهدید کرونا تبدیل به فرصت شد و یک جهش جدی در تولید علم و فناوری داشتیم و پژوهش‌های مفیدِ بسیاری در دانشگاه‌ها صورت گرفت.

وی گفت: در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت بیش از چهار هزار طرح تحقیقاتی، مطالعاتی و مقاله صورت گرفته است که این عدد با شرایط درگیر با بحران کرونا تعداد قابل توجه‌ای است.

جلالی در پایان ضمن اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب بار‌ها تاکید کرده‌اند که پژوهش‌ها باید نگاه کننده به موضوعات کشور، نافع و مسأله محور باشند؛ که این مسئله در بحران کرونا عملا رخ داد و اکثر دانشگاه‌ها جنس پژوهش‌هایشان مسئله محور بود و تلاش جدی برای تولید دانش انجام دادند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار