کد خبر: 1021942
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
هم‌زمان با هفته گردشگری:
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از افتتاح اقامتگاه بوم گردی «کامل» در روستای بكاول در شهرستان تربت‌حیدریه هم‌زمان با هفته گردشگري خبر داد.

علی محمدی بابیان این مطلب افزود: این اقامتگاه هم‌زمان با هفته گردشگري با حضور نماينده مجلس، معاون استاندار و فرماندار شهرستان،معاون فرماندار، بخشدار ، مسئولين محلی و فعالین حوزه گردشگری شهرستان تربت‌حیدریه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا افتتاح شد.

وی ادامه داد:توسعه اقامتگاه‌های بومگردی یکی از اولویت‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان است، چراکه چرخش گردشگر از شهرگردی به بومگردی و روستاگردی یکی از انتخاب‌های گردشگران در روزگار ماشينی و صنعتی فعلی است، ازاین‌رو آماده‌سازی بستر توسعه و خدمات مطلوب به این گردشگران  به‌ویژه در روستای بكر و گردشگر پذیر بكاول جزو ضروریات است.
محمدی تصریح کرد: برای راه‌اندازی اين اقامتگاه تسهيلاتی به مبلغ یک میلیارد ریال به‌صورت قرض‌الحسنه اعطاشده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه اظهار کرد: روستای بكاول در ٢٥ کیلومتری شهر تربت‌حیدریه قرار دارد و دارای ٤٨ خانوار و ١٠٩ نفر جمعيت با آب‌وهوایی معتدل  و کوهستانی است که معرفی و ساماندهی جاذبه‌های اين روستا برای جذب گردشگر از اولویت‌های این اداره است.
 محمدی گفت: در شهرستان تربت‌حیدریه تعداد 8 اقامتگاه بومگردی مجوز دار وجود دارد و تعداد 5 اقامتگاه دیگر در حال اخذ مجوزهای بهره‌برداری است.
شهرستان تربت‌حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای 320 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار