کد خبر: 1021941
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۲۱ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۲۱ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز تأسف از فوت ۵ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۱۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۰ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

حبیب زاده با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی جامعه پزشکی و کادر درمان، آمار کل بهبود یافتگان کرونا در استان اردبیل را ۶ هزار و ۹۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: بهبود یافتگان می‌توانند پس از طی یک ماه بهبودی با مراجعه به مراکز درمانی با اهدای پلاسمای خود در بهبودی بیماران مبتلا به کرونا کمک مؤثری ارائه دهند.

وی گفت: هم اکنون شهرهای اردبیل، مشگین شهر و خلخال در وضعیت قرمز، سرعین و گرمی در وضعیت نارنجی، بیله سوار، پارس آباد، اصلاندوز، نمین و نیر در وضعیت زرد و شهرستان کوثر در وضعیت سفید از نظر انتشار ویروس کرونا هستند.

وی با اشاره به خطر انتقال ویروس کرونا در مدارس گفت: گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال به راحتی بیماری کرونا را انتقال می‌دهند و ما توصیه می‌کنیم در جاهایی که امکان آموزش غیرحضوری برای آنها وجود دارد از آموزش حضوری برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان خودداری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: آموزش حضوری برای مناطقی که امکانات آموزش غیرحضوری وجود ندارد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیشنهاد می‌شود ولی باید سلامت دانش آموزان مد نظر قرار بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها