کد خبر: 1021936
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به روند کارآزمایی بالینی ۶۷ طرح تحقیقاتی طب سنتی در حوزه کرونا، گفت: این طرح‌ها هیچ کدام ادعای درمان کنندگی ندارند، بلکه می‌توانند روند بهبود بیمار مبتلا به کووید۱۹ را سرعت بخشند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر آرمان زرگران گفت: در میان بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی مصوب دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور در مورد کرونا، ۶۷ طرح طب سنتی که مصوبه کانون اخلاق دارند، در حوزه طب سنتی در حال انجام کارآزمایی بالینی است.

وی افزود: این طرح‌های تحقیقاتی بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده کاملا رصد می‌شوند و نتایج آن‌ها به ترتیب منتشر می‌شود و تقریبا تاکنون ۱۰ طرح به سرانجام رسیده است. برخی از طرح‌ها نتایج خوبی داشتند و یکی از آن‌ها در حال کسب مجوز از سازمان غذا و دارو است؛ زیرا توانسته سرعت بهبودی بیمار را تسریع بخشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از این طرح‌ها ادعای درمان بیماری کرونا را ندارند، اظهار کرد: طرح‌های ما توانستند در بهبود سریع‌تر حال بیماران مبتلا به کرونا موثر باشند و امیدواریم به زودی با انتشار نتیجه مطالعات بیشتر به جمع‌بندی کامل‌تری برسیم که کدام دارو نتیجه مطلوب‌تری بر بیماری دارد.

مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت ادامه داد: انجام مطالعات در شرایط مختلف پیش می‌رود، برخی مطالعات بر تغذیه فرد مبتلا به کرونا، برخی بر بیماران بد حال در آی‌سی‌یو، سرپایی و... انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
چرا در حق طب سنتی اینهمه ظلم میشود وقتی شما با این تیتر روبرو میشوید یعنی هیچ ! حالا مگر طب کلاسیک برای کرونا چه کرده؟ از ماست که بر ماست وقتی اطبا ایرانی اینهمه با تعصب و جهل به طب سنتی نگاه میکنند چه انتظاری از مردم دارید ؟ به نظر من یک فقره که اصلاح مزاج است کلی اشخاص را در مقابل هر بیماری مصون میسازد همین یک فقره را رعایت کنید تا بعد.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار