کد خبر: 1021901
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
محسنی:
روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از برداشت بیش از ۶۰ هزار تن سیب درختی از باغ‌های شهرستان مشهد خبر داد

باغات سيب يكي از جاذبه‌هاي سرسبز و وسيع كلانشهر مشهد به‌شمار مي‌رود و به مثابه ريه تنفسي براي اين شهر عمل مي‌كند و يش از 30 درصد باغ‌هاي مثمر شهرستان مشهد به توليد انواع سيب قرمز، زرد و سبزرنگ اختصاص دارد كه باغداران برحسب علاقه باغ‌هاي خود را زير كشت انواع سيب ‌درختي ازجمله سيب گلاب قرمز، سيب تابستانه و پاييزه، سيب لبناني و سبز قرار مي‌دهند.
مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در این رابطه گفت: سطح زیرکشت سیب درختی در شهرستان مشهد ۴۳۵۰هکتار است که از این میزان ۴۱۵۰ هکتار بارور و۲۰۰ هکتار غیر بارور است.
وی بیان کرد: با عملکردبالغ بر ۶۰ هزار تن سیب از سطح باغات شهرستان برداشت می شود .
ایشان افزود:باوجود بروز سرمای دیررس بهاره در پاره ای از باغات سیب که باعث کاهش محصول گردید لیکن درمجموع تولید شهرستان کاهش محسوسی نداشته است .
محمد جعفری ادامه داد: ارقام کشت شده این محصول درشهرستان مشهد شامل سیب لبنانی زرد و قرمز ( گلدن دلیشز و رد دلیشز ) است.
جعفری با اشاره به سود کشاورزان از این محصول عنوان کرد: باغداران مشهد از محل تولید سیب در سال جاری، بالغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال سود ناخالص عایدشان می شود.
وی به باغداران توصیه کرد: با توجه به مزایای فراوان استفاده از سایبان در باغات سیب مانند کاهش مصرف آب ، پیشگیری از خسارت تگرگ ، پیشگیری از آفتاب سوختگی و...توصیه نمود از این فن آوری جدید استفاده نمایند.
استفاده ازارقام اصلاح شده وتامین نهال از نهالستان های مجوز داروتغذیه مناسب و مبارزه به موقع با کرم سیب با مشاوره کارشناسان مسئول مروج پهنه از جمله موارد تاکید ایشان بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار