کد خبر: 1021823
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
استاندار آذربایجان غربی گفت: بیماری کرونا در استان در اوج خود قرار دارد و در صورت تداوم این روند با کمبود نیروی انسانی متخصص در بیمارستان‌ها مواجه خواهیم شد.
سرویس اجتماعی : محمدمهدی شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت کرونا اظهارکرد: کاهش حساسیت‌ها، بی تفاوتی مردم در رعایت اصول بهداشتی و کاهش نظارت از جمله دلایل افزایش بیماری کرونا در استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برای مدیریت هرچه بیشتر بیماری کرونا ضمن اینکه پشتیبانی‌های لازم دارویی و تخت‌های بستری انجام گرفته، بیمارستان‌های خصوصی نیز بسیج شده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در استان گفت: بیماری کرونا در استان در اوج خود قرار دارد و در صورت تداوم این روند با کمبود نیروی انسانی متخصص در بیمارستان‌ها مواجه خواهیم شد.

شهریاری با قدردانی از تلاش کادر درمان و پرستاری و پزشکی در ۷ ماه گذشته برای درمان بیماران کرونایی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی کلید قطع شیوع کرونابه شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مردم در اجرای مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا باید اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند، اظهارکرد: با ادامه روند صعودی ابتلاء به بیماری کرونا در آذربایجان غربی ۱۶۹ نفر دیگر به آمار بستری‌های کرونایی اضافه شده و کل بستری‌های موجود به ۸۶۲ نفر رسید.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد بستری شده‌های جدید همچنان با ۷۲ نفر به مرکز استان اختصاص دارد و پس از آن بوکان و خوی با ۱۵ نفر و میاندوآب با ۱۴ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد بستری‌شدگان در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان هم به ۱۸۱ نفر رسید که از این تعداد ۴۲ نفر از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

شهریاری با بیان اینکه با ۹ فوتی تعداد افراد فوت شده در اثر ویروس کرونا به یک هزار و ۸۴ نفر رسید گفت: ماسک، فاصله اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی بهترین راه مقابله با بیماری کرونا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار