کد خبر: 1021820
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
شاگردان یحیی گل‌محمدی یک قدم تا حضور در جام باشگاه‌های جهان با فرمت ۲۴ تیمی فاصله دارند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دو سال قبل جیانی اینفانتینو از طرح جدید فیفا برای جام جهانی باشگاه‌ها خبر داد که از این پس به جای ۶ تیم، با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و در عوض به جای این که هر ساله برگزار شود، از این پس به جای جام کنفدراسیون‌ها، هر چهار سال، در فاصله یه سال تا جام جهانی در کشور میزبان مسابقات برگزار خواهد شد.

تا قبل از شیوع ویروس کرونا، قرار بود این مسابقات در تابستان سال ۲۰۲۱ برگزار شود که این اتفاق با به تعویض افتادن یورو ۲۰۲۰ و کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۰ به تابستان سال آینده در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.


* فاصله یک قدمی پرسپولیس تا حضور در جمع بزرگان جهان
طبق برنامه قبلی، آسیا سه سهمیه در این رقابت‌ها دارد. به این صوت که تیم‌های اول، دوم و سوم لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.
با این حساب، پرسپولیسی‌ها با صعود به فینال سهمیه این مسابقات را به دست می‌آورند و بعد از سپاهان به دومین تیم ایرانی تبدیل می‌شوند که تجربه شرکت در جام جهانی باشگاه‌ها را به دست می‌آورند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که تمام تمرکز خود را روی قهرمانی گذاشته‌اند، می‌توانند در این مسابقات بزرگ نیز شرکت و برای ایران افتخارآفرینی کنند.
طبق برنامه، چهار قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ نمایندگان قاره سبز در این مسابقات هستند. تاکنون تیم‌های رئال مادرید، لیورپول و بایرن مونیخ و هم‌چنین اتلتیکومادرید، چلسی و سویا به عنوان قهرمانان اروپا در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین مساله زمان این مسابقات است که فیفا احتمالا با کاهش شیوع کرونا و برگزار جام ملت‌های اروپا و آمریکای جنوبی در تابستان سال آینده، زمان پیشنهادی خود را در فاصله باقی مانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ ارائه خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار