کد خبر: 1021770
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
مدیرعامل پتروشیمی شازند
مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: هیچ یک از شرکت های پتروشیمی کشور تنوع محصولات این شرکت را ندارند بنابراین سهام آن پایدار است و سهامداران نسبت به حفظ سهام خود با دانش و حوصله عمل کنند و هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: هیچ یک از شرکت های پتروشیمی کشور تنوع محصولات این شرکت را ندارند بنابراین سهام آن پایدار است و سهامداران نسبت به حفظ سهام خود با دانش و حوصله عمل کنند و هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

«ابراهیم ولدخانی»مدیرعامل پتروشیمی شازند hفزود: ارزش سهام این  شرکت که با نماد شاراک در بورس اوراق بهادار داد و ستد می‌شود، از فروردین ماه امسال بیش از ١٠٠ درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز  سه برابر شده است.  

وی با بیان اینکه این شرکت ۲۱ واحد دارد، اظهار داشت: سال گذشته واحدهای تولیدی شرکت ۱۱ ماه در زمینه تولیدمحصولات استراتریک  فعالیت مستمر داشتند و یک ماه به اورهال (تعمیرات اساسی) اختصاص یافته بود.

ولدخانی بیان کرد:  شرکت پتروشیمی شازند سال گذشته شرکت ۶۷ هزار میلیارد ریال فروش داشته که این میزان از فروش در تاریخ شرکت بی سابقه بوده است اما به دلیل اینکه خوراک آن نفتا است و قیمت خوراک با قیمت نفت تغییر می کند، حاشیه سود این شرکت نسبت به سایر پتروشیمی‌ها کمتر است.

وی گفت: ۱۰ طرح توسعه در واحدهای تولیدی مجتمع پتروشیمی شازند برنامه‌ریزی شده که در یک سال گذشته سه طرح به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز تا یک سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند افزود: تا یک ماه آینده خط تولید محصول متان بالاست که برخی مواد منتشر شده در مجتمع راجمع‌آوری می‌کند به بهره‌برداری خواهد رسید که منجر به افزایش محصول با ارزش اتیلن اکساید، افزایش راندمان واحد و کاهش مصرف برق و گازهای گلخانه‌ای خواهد شد.

ولدخانی ادامه داد: یکی از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده شرکت، پروژه جمع‌آوری بخارات هیدروکربنی یا پروژه VRU است که بخارات هیدروکربن منتشر شده در محیط را جمع‌آوری و به محصول تبدیل می‌کند که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و محیط‌زیست برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند صادرات ۲ ساله این واحد تولیدی را بیش از ۷۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: صادرات این واحد تولیدی برای نخستین بار به ۱۲ کشور آسیای میانه نیز کلید خورده و اکنون با بیش از ۴۰ کشور دنیا از قبیل برزیل، کشورهای اروپایی، عراق، پاکستان و افغانستان مراودات اقتصادی انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر