کد خبر: 1021751
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
فؤاد ایزدی تحلیلگر مسائل داخلی آمریکا گفت: مناظره ترامپ و بایدن برنده نداشت، اما بازنده آن مردم آمریکا بودند که چنین افرادی برآن‌ها حکومت می‌کنند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: فؤاد ایزدی با اشاره به نخستین مناظره نامزد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا پر از کلمات اهانت آمیز و فحاشی بود.

وی افزود: مهمتر از نحوه رفتار مناظره کنندگان، عدم تمکین ترامپ به نتیجه انتخابات است؛ چون وقتی مجری از او پرسید که نتیجه انتخابات را می‌پذیری آمادگی نداشت که اینکار را انجام دهد و چندبار بحث تقدم را مطرح کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: به نظر می‌رسد ترامپ برنامه‌ریزی دارد که اگر در انتخابات رأی نیاورد، ادعای تقلب کند و بر اساس ساختاری که در آمریکا وجود دارد، می‌تواند با ادعای تقلب و راه انداختن دعوا، رئیس جمهور باقی بماند.

ایزدی بیان کرد: نسبت جمهوری‌خواهان به دموکرات‌ها در دادگاه عالی آمریکا ۶ به ۳ است و در کنگره هم اگر هیچکدام به رأی اکثریت الکترال نرسند، ترامپ در کنگره ۲۶ رأی در مقابل ۲۳ رأی دارد. همچنین در ۹ ایالت خاکستری هشت ایالت هستند که قوه مقننه آن در دست جمهوری خواهان است و ترامپ از این جهت هم یک برتری نسبت به بایدن دارد.

وی افزود: اگر ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرد و انتخابات بخواهد وارد سیستم قضایی شود و یا کنگره بخواهد رئیس جمهور را انتخاب کند، نتیجه‌اش این است که بایدن رأی اکثریت را ندارد. یعنی ترامپ می‌تواند در انتخابات شکست بخورد، اما رئیس جمهور باقی بماند و به نظر می‌رسد که می‌خواهد این کار را بکند.

این تحلیلگر مسائل داخلی آمریکا با اشاره به صحبت‌های ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا مبنی بر اینکه هرکس این مناظره را دیده نگران آمریکا شده و آن را دلسردکننده‌ترین و مایوس‌کننده‌ترین ۹۰ دقیقهی عمرش خوانده است، گفت: آنچه مسلم است، مناظره ترامپ و بایدن برنده نداشت، اما بازنده آن مردم آمریکا بودند که چنین افرادی برآن‌ها حکومت می‌کنند.

ایزدی با اشاره به اهانت‌های بایدن و ترامپ به یکدیگر خاطرنشان کرد: بایدن فردی معمومی نیست او ۴۷ سال در سیستم سیاسی آمریکا حضور داشته و از ۲۹ سالگی برای رقابت‌های سنا اقدام کرده و در ۳۰ سالگی وارد سنا شده تا اکنون که ۷۷ سال دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: بایدن عصاره ساختار سیاسی و مرجع تقلید سیاسی آمریکاست که اینگونه ظاهر شد. ترامپ هم عصاره اقتصادی آمریکاست، لذا این آدم‌ها را می‌توان نتیجه تفکر لیبرال دموکراسی و سرمایه سالار دانست.

وی با تأکید براینکه در کشوری مانند آمریکا چنین رفتاری بعید نیست و این‌ها مشکلات داخلی آمریکاست، اظهار داشت: آنچه تعجب دارد اینکه عده‌ای در داخل ایران منتظر هستند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا می‌شود، یعنی اصلاً به این مسائل دقت نمی‌کنند و وضعیت آمریکا را نمی‌بینند و می‌خواهند آینده خود را به نتیجه انتخابات آمریکا گره بزنند.

این تحلیلگر مسائل داخلی آمریکا با اشاره به نظرسنجی برخی رسانه‌های آمریکایی درباره وضعیت بایدن نسبت به ترامپ تصریح کرد: بایدن در این مناظره متهم به خواب‌آلودگی و چُرت بود. اما یکی از دلایلی که مناظره به سمت فحاشی رفت اینکه ظاهراً تفکر بایدن این است که ترامپ با فحاشی رئیس جمهور آمریکا شد.

وی خاطرنشان کرد: حرف بایدن در عمل به ترامپ این است که اگر تو لات هستی من از شما لات‌تر هستم. برای همین هم بیشتر در مناظره فحاشی کرد.

ایزدی با تأکید براینکه معتقدم برای بایدن خوب نیست که ترامپ دومی بشود، گفت: با این محاسبات ترامپ می‌گوید من با این سبک رئیس جمهور شدم و همین سبک را نگه خواهم داشت تا دوباره انتخاب شوم. بایدن هم سعی می‌کند با رفتاری مشابه ترامپ برخی افراد که به خاطر سبک رفتار به ترامپ رأی داده‌اند را سمت خود بیاورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تصریح اینکه به نظر می‌رسد مناظره بعدی انتخابات آمریکا هم به همین منوال پیش رود، بیان کرد: این‌ها واقعیت‌های بدون پرده آمریکاست که جلوی چشم جهان قرار گرفت و درسی برای ملت‌های دنیاست.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار