کد خبر: 1021739
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
هند با استفاده از فرصت خرید نفت ارزان تمام سایت‌های ذخیره خود را پر کرده و اکنون به دنبال ذخیره کردن نفت خود در آمریکا است و قرارداد طولانی مدتی با این کشور امضا کرده است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هند به عنوان سومین کشور بزرگ وارد کننده نفت در جهان به دنبال ذخیره کردن نفت در آمریکا است تا از این طریق خطرات ریسک عرضه نفت را کاهش دهد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، گفت: «ما به دنبال کشف امکانات ذخیره نفت خام در آمریکا و دیگر مناطقی هستیم که برای ما اقتصادی باشد».

بر اساس این گزارش هند سال‌هاست برای تنوع بخشی به ذخایر نفت خام خود به دنبال نفت خارج از خاورمیانه است.

هند حدود ۸۰ درصد نفت خود را از منطقه خاورمیانه وارد می‌کند، اما اکنون نیم‌نگاهی هم از نظر تامین و هم از نظر ذخیره به کشور‌های دیگر از جمله آمریکا دارد.

وزیر نفت هند در کنفرانس امنیت ۲۰۲۰ که به صورت مجازی برگزار شد اعلام کرد این کشور اخیرا قرارداد‌های طولانی مدت با آمریکا، روسیه و آنگولا برای واردات نفت و همچنین در راستای متنوع کردن ذخایر نفتی خود اقدام کرده است.

وزیر نفت هند گفت: «دیپلماسی انرژی و در کنار آن سیاست خارجه ما و سیاست تقویت انرژی در ۶ ماه گذشته توانسته نتیجه ملموس و قابل قبولی را برای افزایش امنیت انرژی این کشور رقم بزند و با هدف تنوع بخشی به منابع وارداتی ما اکنون به این مرحله رسیده‌ایم که از ۳۰ کشور جهان نفت خام وارد می‌کنیم.»

پیش از این هند و ایالت متحده آمریکا توافق اولیه‌ای را در ماه جولای برای ذخیره کردن نفت خام هند در سایت‌های ذخیره آمریکا امضا کرده‌اند.

به طوریکه هند امسال توانسته با کاهش قیمت نفت خام بخش زیادی از انبار‌ها و ذخایر نفت خود را پر کند.

وزیر نفت هند هفته گذشته اعلام کرد که این کشور از نفت خام فوق‌العاده سبک استفاده می‌کند که ذخیره سازی کرد و با این کار ۷۰۰ میلیون دلار به نفع این کشور شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار