کد خبر: 1021708
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
در گفت‌وگوی «جوان» با بازیگر پیشکسوت مطرح شد
گرفتاری‌های اقتصادی هنرمندان به خاطر کرونا چند برابر شده ولی متأسفانه حمایت‌های ارشاد ناچیز است و از ارشاد توقع می‌رود بیشتر از این‌ها به هنرمندان کمک کند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: زهرا سعیدی بازیگر باسابقه تلویزیون با بیان این مطلب به «جوان» گفت: با شیوع کرونا شرایط زندگی بسیار سخت و وحشتناک شده است و خیلی از اهالی سینما و تلویزیون بیکار و بی‌پول شده‌اند و انتظارمان از ارگان‌های متولی این بود که با کاستن از اسراف‌ها به هنرمندان نیازمند کمک کند. بازیگر «مریم مقدس» و «کیمیا» ادامه داد: در حالت عادی که هیچ حمایتی از هنرمندان نمی‌بینیم ولی در حالت اضطراری نقش سازمان‌های دولتی متولی سینما و تلویزیون بسیار حساس است که بیایند و حداقل ماهانه کمک‌هایی را در قالب ارزاق به هنرمندان ارائه دهند ولی این کمک‌ها را نمی‌بینیم و برای کمک‌های حداقلی هم هر بار هزاران نفر را حذف می‌کنند و هر چه حرف می‌زنیم به جایی نمی‌رسد.

این بازیگر عنوان کرد: توقع ما هنرمندان از تلویزیون و خانه سینما و وزارت ارشاد بسیار بیشتر از این چیزهاست. بالاخره اگر بودجه‌ای هست که صرف امور غیراولویت‌دار شود، پس چرا هیچ بودجه‌ای برای کمک به اهالی هنر نیست. نمی‌توانیم به هنرمند بگوییم بودجه نیست ولی جلوی چشم هنرمندان برای امور غیرضرور پول خرج کنند. بازیگر «یوسف پیامبر» و «پرستاران» با اشاره به سازوکار کمک‌های معیشتی به هنرمندان گفت: الان روزگاری است که باید حداقل کمک‌ها را هم به صورت کاملاً مستقیم به حساب هنرمندان واریز کرد نه اینکه برای توزیع تعدادی سبدکالا هم هنرمندان را به نقاط دورافتاده بکشانند. اگر هنرمندان نباشند اصلاً نیازی به مدیران هنری هست؟ چگونه است که محدودیت‌های مالی ضرباتش فقط بر هنرمندان وارد می‌شود و مدیران همیشه حاشیه امنیت دارند. زهرا سعیدی با اشاره به راه برون‌رفت از این وضعیت گفت: واقعاً حل مشکلات معیشتی باید اولویت وزارت ارشاد باشد که پسوند هنری دارند. سال‌هاست که بیمه بیکاری نداریم و این همه وزیر و مدیر هم که آمده حتی یک طرح ابتدایی برای حل همین مشکل ارائه نداده است. در این شرایط چگونه می‌شود با نگاه روشن به آینده زندگی کنیم؟ درست است که کرونا بسیاری از صنوف را گرفتار کرده ولی هنرمندان حتی صنفی ندارند که شرایط تمدید رایگان بیمه تکمیلی‌شان را در این یک سال فراهم کند. بازیگر «ستایش» و «هانیه» ابراز امیدواری کرد: مدیران واقعاً باید برای حل مشکلات هنرمندان فکری عاجل کنند. اول از همه مشکل فقدان بیمه بیکاری را حل کنند و بعد از آن هم باید به فکر ارتقای معیشت هنرمندان باشند، چون هنرمندان واقعاً در تنگنا هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار